Site icon מקומונט לוד

משה צוק ממשיך להרחיב את פעילותו העסקית בעולם, ומשקיע ביזמים ישראלים ובדור העתיד של ישראל

פעילותו העסקית של משה צוק כוללת כיום איתור אחר יזמים צעירים עם רעיונות טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך. כיזם ותיק וכאיש עסקים שהספיק לצבור קילומטראז’ רב בזירה הישראלית והבינלאומית, הוא מציע את הידע, הניסיון והמשאבים שברשותו למי שהוא מזהה בו תשוקה, חריצות ושמחת עשייה, וברשותו רעיון עם פוטנציאל עסקי, שרק זקוק למינוף פיננסי כדי להצליח.

השקעות בשווקים בינלאומיים שגדלים בכל עת

חברת Samsara Luggage, שהמציאה מזוודות חכמות שניתן לעקוב אחר מיקומן בכל עת, וכבר נסחרת בבורסה בארה”ב, וחברת Algo Wix, שמייצרת משאפים רפואיים למטופלי קנאביס רפואי, שמאפשרים להם לשלוט במינון התרופה, הן רק חלק מהשקעותיו של משה צוק, שכבר הצליחו לחדור לשווקים פעילים שמתרחבים ללא הפסקה.

ממפעל קטן בכפר סבא לקבוצת עסקים שפעילה ברחבי העולם

פעילותו העסקית של משה צוק החלה לפני כמעט 30 שנה. כחייל משוחרר הוא הצטרף למפעל השיש שהקים אביו בכפר סבא בתחילת שנות ה – 80, ואת פעילותו הרחיב אט – אט לרחבי הארץ והעולם.

המפעל המשפחתי ייצר ושיווק תחילה מוצרי שיש למטבחים, אך הפך לרבות הימים לקבוצה מסחרית שפועלת בזירה הבינלאומית, קבוצת צוק,  ולה נציגויות בישראל, במזרח הרחוק ובאירופה. החברות עוסקות כיום ברכש מקומי ובייצוא של אריחי שיש, אבן טבעית, גרניט וגרניט פורצלן לרחבי אירופה, ארה”ב והמזרח הרחוק.

אף על פי שהחברות שפועלות תחת קבוצת צוק מנוהלות ומתופעלות כישות עצמאית לחלוטין על ידי עובדים מקומיים – “Zuk China” בסין, “Claret” באיטליה “צוק מוצרי שיש בע”מ” בישראל, ו”אופק ביצוע בע”מ” גם היא בישראל (עוסקת בייבוא ובהתקנה של מדרגות שיש ואבן טבעית) – הן משתמשות יחד בכוח הקנייה המשותף שלהן ובקשרי הספקים על מנת למנף את הצלחתן. כך גם כל אחת מהחברות מצליחה להתמחות בשווקים המקומיים ובצרכים שלהם, ולהתאים את פעילותן באופן אופטימלי לתנודות השוק.

ממינוף עסקי לתרומה לקהילה

בעוד פעילותו העסקית ממשיכה לצבור תאוצה ברחבי העולם, משה צוק אף פונה ליוזמות פילנתרופיות, ומאתר אוכלוסיות מאותגרות, להן הוא שואף להציע ולו במעט עתיד שוויוני וטוב יותר.

מסיבה זו הוא בחר לתרום 1/2 מיליון ש”ח להקמתה של יחידה מסווגת בצה”ל, שקרויה “יחידת קלרה” (על שם אמו). היחידה הוקמה במסגרת הפרויקט “גדולים במדים” בסיוע עמותת “יד לילד המיוחד”, ומטרתה לקלוט בני ובנות נוער על הספקטרום לשירות צבאי מלא. כיום היחידה כוללת כבר כ – 400 חיילים וחיילות שמשרתים בבסיסי צה”ל בכל רחבי הארץ, ועם שחרורם מצה”ל הם צפויים לקבל סיוע שיאפשר להם להשתלב בחיים האזרחיים באופן עצמאי ככל שניתן.

השאיפה של משה צוק לעולם שמציע שוויון הזדמנויות לכל אחד ואחת

משה צוק מאמין שבכל אחד טמון פוטנציאל להצלחה, ושכולם זקוקים לשוויון הזדמנויות. לכן הוא בוחר לתרום לקהילות עם צרכים מיוחדים ולהשקיע ביזמים צעירים, שחסר להם הון למינוף רעיונותיהם.

כשפעילותו העסקית ממשיכה לגדול בהתמדה ובאופן עקבי, הוא ממשיך לאתר יזמים חדשים לצעוד עמם דרך, וכל עוד הוא מישיר מבט קדימה, נראה שהדרך עודנה נמשכת.