Site icon מקומונט לוד

צפו: משטרת ישראל בשיתוף שיטור עירוני לוד חשפו פעילות בלתי חוקית של שפיכת פסולת בניין שחסמה את נחל איילון והעמידה אזורים נרחבים בסכנת הצפה בחורף הקרוב

צילום: דוברות המשטרה

פעילות מבצעית וחקירה סמיה של משטרת ישראל בתחום העבירות המשפיעות על איכות הסביבה, הביאו לחשיפת חשדות חמורים לפעילות עבריינית נרחבת ויומיומית, של שפיכת פסולת בנייה אל תוך תוואי נחל איילון בסמוך ללוד ולמושב זיתן. על פי הערכת מומחים, שפיכת הפסולת לתוואי הנחל וחסימתו, סיכנה את האיזור כולו בהצפה עם ירידת הגשמים בחורף הקרוב.

הפעילות הגלויה בסוף השבוע התבצעה לאחר פעילות סמויה ממושכת של תצפיות ואיסוף ראיות. הפעילות כללה עיכוב ומעצר של החשודים בשפיכת הפסולת, וכן תפיסת משאיות וציוד מכאני הנדסי ששימש את החשודים לביצוע העבירות.

שבעה חשודים נחקרו באזהרה, בהם ארבעה תושבי אחיסמך (22, 28, 35, 68) וכן תושב רמלה בן 34, ראשל”צ בן 27 ולוד בן 25.

בסיור שטח שערכו השוטרים עם אנשי רשות ניקוז נטען על ידי גורמי המקצוע כי חסימת הנחל תגרום בחורף להצפות ולפגיעה באיזור לוד, כביש 1 כביש 40 , מסילת הרכבת והמושבים הסמוכים, וכן תפגע במי תהום דבר באופן המהווה סכנה ממשית לשלום הציבור.

בלילה שבין חמישי לשישי הגיע כוח המשטרה, לוחמי מג”ב, פקחי איכות הסביבה, מדור איכות הסביבה של משטרת ישראל וגורמי מקצוע נוספים, תפסו 12 משאיות, 2 עגלות, יעה אופני (“שופל”) ורכב שטח, בעלות של מילוני שקלים.

החשודים עוכבו לחקירה בחשד לעבירות פינוי ושפיכת פסולת, השלכת חומר למקור מים, ניהול עסק ללא רישיון ועבירות מס.

החקירה נמשכת.

מצורף: סרטון המתעד קטעים מהחקירה הסמויה בהם תיעוד שפיכת הפסולת על ידי החשודים, מבצע תפיסת המשאיות והציוד ההנדסי ועיכוב המעורבים.