Site icon מקומונט לוד

משכנתא לעסקים – בדיוק מה שאתם צריכים

כשאנחנו מדברים על משכנתא לרוב אנחנו מקשרים זאת מחשבתית אל רכישה של דירה פרטית אך משכנתא היא לא רק עבור נדל”ן פרטי. עם השנים בישראל תחום המשכנתאות לעסקים התפתח בצורה משמעותית וכך נוצר מצב שבו משכנתא לעסקים הפכה להיות מאד פופולרית ומבוקשת. העיקרון הוא אותו עיקרון, ומיד תבינו כיצד זה עובד.

credit Freepik.com

משכנתא לעסקים – יש דבר כזה

תהליך משכנתא לעסקים לא שונה בהרבה מתהליך משכנתא עבור נדל”ן פרטי. גם כאן מקבלים הלוואה בגובה משמעותי לצורך רכישה של חנות, משרד, נכס נדל”ן עסקי ומסחרי או מפעל וזאת תמורת השעבוד של אותם נכסים.

אם נכנס יותר לפרטים, נשים לב שמדובר על משכנתא לעסקים ישנם לא מעט מאפיינים שחשוב לקחת אותם בחשבון, וביניהם:

  • למי מתאים לקחת את המשכנתא לעסקים?

לרוב, בעלי עסקים, בעלי חברות ונותני שירותים זקוקים למקום שבו הם יוכלו לעבוד ולפעול ממנו. זה יכול להיות חלק בתוך הבית. זה יכול להיות משרד שהם מצאו מחוץ לבית, וזה יכול להיות גם אפילו מגרש שהם מתכננים לבנות בו את מקום העסק פיזית. אם אותם אנשים בוחרים לשלם שכירות במקומות אלו, הרי שהם אינם זקוקים למשכנתא. אך אם הם מעוניינים לרכוש את המקומות הללו כשלהם, עליהם להתחיל תהליך משכנתא לעסקים מסודר ופורמלי.

  • האם מתאים לכם לקחת משכנתא?

מבחינת ‘חוקי’ המשכנתא, אין שונה בין משכנתא לנדל”ן פרטי לבין משכנתא לנדל”ן העסקי. אתם למעשה רוכשים נכס, או מגרש עליו תבנו את הנכס, משעבדים אותו תמורת ההלוואה והוא שלכם. אפשר לרכוש נכסים מסחריים בכמה מאות אלפי שקלים באזורים מצוינים, וזהו אולי ההבדל היחיד, הסכומים. פרט לכך, התהליך הוא אותו התהליך אך אתם צריכים לבדוק האם יש לכם בכל זאת מוכנות כלכלית לכך.

משכנתא לעסקים – איך זה מתחיל?

גם בתהליך זה, כמו במשכנתא רגילה ישנם כמה מסלולים שחשוב לדעת עליהם. אך לפני הכל, יש לתת דגש על כך שאת התהליך הזה מומלץ שלא להתחיל לבצע לבדכם. זה לא משנה אם אתם מחפשים משכנתא חוץ בנקאית או אם אתם מחפשים משכנתא בנקאית.

לקיחת משכנתא מומלץ לבצע אך ורק באמצעות ליווי מקצועי, ושל הטובים ביותר והמתמחים בנושא. וזאת על מנת שתוכלו לדעת גם בהתאמה אישית איזה מסלול מתאים לכם מבחינת הקטנת רמות הסיכון.

מהי רמת סיכון?

רמת סיכון היא למעשה הבדיקה המדויקת ביותר שיעשו המוסדות הפיננסיים לגבי כל עסקה על מנת לראות אם הבנק לא לוקח סיכונים משמעותיים מבחינתו. כל הלוואה שהבנק לוקח היא מן הסתם סיכון, אך כאשר מבצעים בדיקה מול גופים פיננסיים מקבלים את רמת הסיכון תלויה בהרבה מאד פרמטרים.

בסופו של דבר, רכישת נכס עסקי עבור פתיחת חברה חדשה, או שדרוג של עסק קיים הוא צעד נפלא ומרגש, וכאשר אתם מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר, אין שום סיבה שלא תמצאו את הנכס המושלם ותקבלו את המשכנתא במסלול שהכי מתאים לכם.

משכנתא משתלמת היא חברה וותיקה המובילה שנים רבות בישראל את תחום המשכנתאות ומתמחה במתן של ייעוץ אובייקטיבי ואמין. ביחד, נוכל ליצור חיסכון מקסימלי בתחום המשכנתא העסקי והפרטי, בארץ ובחו”ל. אנחנו כאן בשבילכם.