Site icon מקומונט לוד

משרד הפנים: אושרה הקמת תאגיד עירוני לביטחון אישי

לאחרונה התבשר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ע”י רו”ח דודי ספיר, מנהל אגף בכיר לתאגידים עירוניים במינהל לשלטון מקומי של משרד הפנים, כי “האגף מכיר בצורך ובחשיבות לחיזוק הביטחון הציבורי בעיר, ויש מקום לבחון זאת גם באמצעות הקמת תאגיד עירוני לביטחון ציבורי כפי בקשת העירייה”, וזאת בשל פניותיו הדחופות ובקשותיו הרבות להקמת תאגיד לביטחון אישי בעיר.

הקמת תאגיד עירוני לביטחון אישי לתגבור השיטור ולסיוע המשטרה-24 שעות ביממה.
צילום: דוברות

מדובר במאבק אישי ארוך שנים שמנהל ראש העיר אשר קיבל עתה את ההסכמה העקרונית וצוותי עבודה בראשות תנ”צ בדימוס מוטי אדרעי כבר עובדים כדי ליישם את הקמת התאגיד העירוני לביטחון אישי בלוד, אשר יתגבר את השיטור העירוני ויעבוד בשיתוף פעולה עם משטרת לוד.

המדובר בפריצת דרך משמעותית שכן עד היום אושר רק תאגיד אחד כזה בארץ בראשון לציון ולאחריו כל הבקשות סורבו בשל מחלוקת על סמכויות עובדי התאגיד בענייני אכיפה.

התאגיד יוקם לאחר הבחירות, בתחילת 2024 וזאת בשל הנחיית המינהל לשלטון מקומי של משרד הפנים – האוסר להקים תאגידים חדשים בחודשים שטרם הבחירות לרשות המקומית, ויהווה מכפיל כח חשוב לחיזוק מערך הביטחון בעיר.

בתוך כך, ראש העיר אשר פועל כידוע לילות כימים למען הביטחון האישי של תושבי העיר, – יהודים וערבים כאחד, יפרסם בבוא העת את תפיסת ההפעלה של התאגיד לביטחון, אשר תתייחס גם לשיפור מערכי האכיפה העירוניים ועיבוי פריסת מצלמות הביטחון בעיר, בצד הגברת הנוכחות של גורמי אכיפה בעיר – 24 שעות ביממה, ותוך גילוי אפס סבלנות גם כלפי עבירות קלות כבחמורות ומתן מענה מידי לכל אירוע חריג.

עם קבלת האישור, אמר רביבו: “המשטרה בכוחותיה הדלים מתקשה להתמודד עם התרחבות אירועי האלימות. לצערי, אין שום הלימה בין האתגרים המונחים לפתחה של המשטרה ובין המשאבים הפיסיים וההון האנושי שעומדים לרשותה. ההחלטה להקים תאגיד לביטחון אישי באה לחזק ולסייע למשטרה במשימות חיזוק הביטחון האישי ואכיפת החוק והסדר בלוד. גיבשנו תכנית גדולה לחיזוק המשילות בעיר לצד מאמצים מול הממשלה והמשטרה,  אשר תהווה פיתרון אמיתי להחזיר את השקט לרחובותיה של לוד. שמח שנעניתי בחיוב להקמת התאגיד – ובע”ה נעשה ונצליח למען ביטחון התושבים”.