Site icon מקומונט לוד

מתגעגעים למקסים לוי | 17 שנים ללא ראש העיר המיתולוגי

רבים מחבריו ומוקירי זיכרו, של מקסים לוי, הגיעו היום אחה”צ לאזכרה במלאת 17 שנים לפטירתו בטרם עת.

פורסם לראשונה בעמוד הפייסבוק של שרגא פישל – שרגנט

17 שנים לאחר לכתו בטרם עת של ראש עיריית לוד לשעבר מקסים לוי התקבצו עשרות רבות ממוקירי זכרו ובני משפחתו ונשאו דברים לזכרו.

דוד לוי, אחיו של מקסים נשא דברים בשם המשפחה, והדגיש כי מקסים היה במרכז העשייה וההנהגה המקומית בישראל. כיבד את התורה ואת לומדיה.
דוד הזכיר כי הוא מגיע בכל שנה לעיר שבה שכנו הוריו, אחיו ואחיותיו, ותמיד הוא שומע אנשים המספרים לו על מעשים שעשה מקסים, ועל הערכתם אותו. “כולם רוחשים לך כבוד, אני מודה לכל מי שבא לכאן כדי להשתתף יחד איתנו למענך במקום הקדוש הזה!” כך סיים את דוד לוי את דבריו.

ראש העיר יאיר רביבו נשא גם הוא דברים לזיכרו של מקסים לוי וציין בין היתר כי העירייה ממשיכה את דרכו ואת מורשתו, ותוכניות שמקסים רקם, מומשות כיום.
יאיר הדגיש כי מקסים לוי היה אדם צדיק בהתאם להגדרה של המפרשים בהקשר לפרשת השבוע, פרשת נח: כי הוא היה חכם, טוב לב בסיוע לזולת וירא שמיים.
הרב יעקב גלויברמן, הזכיר את פגישתו של מקסים לוי עם הרבי מליובביץ’ בניו יורק, פגישה בה זכה מקסים בברכה להצלחת העיר לוד. הרב ציין כי קשה לו עם חסרונו של מקסים בעיר. היה ראש עיר, שהוביל את העיר לכיוון ההצלחה וראש העיר יאיר רביבו ממשיך בדרך הזו.
ידידו של מקסים ושל המשפחה הרב יוסי אלישע, ניהל את טכס האזכרה כפי שהיא נוהג לעשות תמיד.
יהי זיכרו של מקסים לוי ברוך!

ראש עיר בגיל 28 מי היה מקסים לוי

בשנת 1978 בגיל 28 בלבד, נבחר לוי לראשונה למועצת עיריית לוד וכיהן בתפקיד סגן ראש העירייה. בשנת 1983 הצליח להיבחר לתפקיד ראש עיריית לוד, תפקיד בו החזיק עד לשנת 1996. התחום העיקרי בו פעל היה תחום החינוך והתרבות וביוזמתו נבנו בתי ספר ומתנ”סים רבים. במקביל לתפקידו כראש עירייה, נבחר לוי בשנת 1989 לתפקיד יו”ר מרכז השלטון המקומי בישראל וכחבר בדירקטוריון של החברה למשק וכלכלה.

בשנת 2002 נענה להפצרותיהם של אנשי חינוך, מנהלי בתי ספר ומנהלי מתנ”סים שקראו לו לחזור ולהציל את לוד. בבחירות שהתקיימו בחודש מאי 2002, נבחר שוב לתפקיד ראש עיריית לוד ברוב גדול.

בארבעת חודשי כהונתו המחודשת כראש העיר ועד מותו, הצליח להביא לכך שממשלת ישראל תכיר בצרכים של לוד ברמה הלאומית, לא רק המוניציפלית. הופעלה תוכנית רב צדדית לקידום והבראת העיר, שבמסגרתה משרד ראש הממשלה לקח על עצמו את האחריות לתיאום בין כל הגופים השונים.

מיד עם כניסתו לתפקיד ראש העירייה, החל בביצוע עבודות שונות לרווחת תושביה בתחומים שונים הכוללים בין היתר: ניקיון ושיפוצים בשכונות ובכניסות לעיר, קרצוף וריבוד כבישים, הגברת הביטחון האישי של התושבים, שיפוץ מוסדות החינוך ותיקון ליקויי הבטיחות.

בליל שבת, ו’ במרחשוון ה’תשס”ג, הלך לוי לעולמו בגיל 52, לאחר שלקה בליבו. הוא הותיר אחריו את אשתו כרמלה, שלושה ילדים וארבעה נכדים.

על שמו נקרא תיכון בשכונת גני אביב שבלוד וכן היכל התרבות של העיר.

(המידע באדיבות ויקיפדיה)