Site icon מקומונט לוד

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח?

רופאים, בעלי מרכזים רפואיים, מנתחים, צוותים רפואיים או כל איש מקצוע אחר בתחום הרפואה, חייב להקפיד על תקני הטיפול המקובלים והסבירים ביותר במהלך אבחון, טיפול, ייעוץ, או ביצוע הליכים כירורגיים.

כאשר חובת זהירות זו מופרת, זכותם של המטופלים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית לקלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמים כתוצאה מהרשלנות. מאמר זה מתמקד במקרי רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח, ועילת התביעה.

מתי מתקיימת עילת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לב?

במונחים הפשוטים ביותר, רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח מתרחשת כשמנתח לב או איש צוות אחר מפר את חובת הזהירות המגיעה למטופל. הנה כמה טעויות כירורגיות נפוצות שעשויות להצדיק תביעת רשלנות רפואית בניתוח לב.

מה צריך להוכיח במקרה רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח?

במקרה של רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח, התביעה תצטרך להוכיח את התרחישים הבאים:

הפרת חובת הזהירות

על התביעה להוכיח שהמנתח או הצוות הרפואי לא נקט בחובת הזהירות שהוא חייב למטופל. קביעת חובה זו היא בדרך כלל פשוטה במצבי רשלנות רפואית בניתוח לב, מכיוון שהחובה קיימת ברגע שמתקיים קשר בין מנתח לחולה, והמנתח והצוות הרפואי חייבים לבצע את הניתוח בהתאם לסטנדרטים המקובלים והסבירים ביותר.

עורך הדין של המטופל שנפגע יצטרך להוכיח איך המנתח או אחד או יותר מאנשי הצוות הרפואי הפרו את חובת הזהירות המגיעה למטופל. התביעה תתבקש להדגים איך המנתח לא הצליח להשתמש בסטנדרטים המקובלים ביותר של טיפול בהתחשב בנסיבות.

יתכן שעורך הדין יזדקק להצגת עדות של מומחה רפואי באותו תחום התמחות כמו הנתבע, על מנת לספק תצהיר ועדות בנוגע לסטיות של הנתבע מהסטנדרטים של הטיפול.

הוכחת הסיבה

לאחר שנקבע שהמנתח הפר את חובת הזהירות, בטענת רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח, התביעה צריכה להראות כי רשלנותו של המנתח הייתה הגורם האמיתי או הקרוב לפציעתו או למותו של המטופל.

אם רשלנותו של המנתח לא גרמה לנזקים – למשל אם הטעות נתפסה לפני שהתרחשו סיבוכים – התובעים לא יוכלו לקבל את הפיצויים.

הוכחת הנזקים

אם הייתם קורבן למקרה של רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח, יתכן שתימצאו זכאים על ידי בית המשפט לקבלת פיצויים בגין העלויות הרפואיות שנגרמו לכם, ההכנסה שאבדה, כושר ההשתכרות שאבד, כמו גם פיצויים בגין הכאב, הסבל ונזקים אחרים. אבל על מנת לזכות בהסדר או בפסק דין, עורך הדין שלכם יצטרך להוכיח את סוגי הנזקים שנגרמו ואת ערכם.

מכיוון שנפגעי רשלנות רפואית צוברים במקרים רבים חשבונות רפואיים משמעותיים ופרק זמן ארוך של הכנסה אבודה, בתי המשפט נוטים פסוק לפיצויים משמעותיים. לעתים קרובות יש צורך להביא מומחים כלכליים ורפואיים שיספקו עדות שנוגעת לערך הרווחים העתידיים שאבדו, והעלויות הצפויות של הטיפולים הרפואיים בהווה ובעתיד.