Site icon מקומונט לוד

מתכון לחג השבועות – עוגת גבינה חלומית

חג השבועות, המכונה במקרא חג הקציר או יום הביכורים, חל יום לאחר סיום ספירת העומר וקבוע בלוח השנה העברי הקבוע בתאריך ו’ בסיוון. החג נקרא על שם שבעת שבועות שסופרים מתחילת העומר, בזמן שבית המקדש היה קיים נהגו להקריב את קורבן שתי הלחם. חג שבועות ידוע גם בשם חג מתן תורה והוא אחד משלוש הרגלים.

מדוע אוכלים מאכלי חלב בשבועות?

כידוע לכם, בחג שבועות נהוג לאכול מאכלי חלב וגבינות. אחת הסיבות לכך היא שלאחר מתן התורה לעם ישראל הם חזרו לבתיהם כדי לאכול, אך בגלל הציוויים החדשים ודיני הכשרות לא היה להם בשר כשר, לכן אכלו ביום זה מאכלי חלב. לפניכם מתכון מומלץ וכשר לחג השבועות.

עוגת גבינה. צילום: באדיבות pixabay

מתכון לעוגת גבינה חלומית (כשר חלבי) 

מרכיבים לעוגה:

  1. 750 גרם גבינה לבנה 5%
  2. 1 יח’ שמנת בטעם של פעם
  3. 6 ביצים גדולות
  4. 4 כפות קורנפלור גדושות ומלאות
  5. 3 כפות פודינג וניל, עדיף צרפתי
  6. ¼ 1 כוסות סוכר
  7. 2 שקיות סוכר וניל
  8. 1 כפית גרידת לימון

אופן ההכנה:

להוציא את הגבינות והביצים מהמקרר כדי שיהיו בטמפרטורת החדר. להפריד את הביצים בזהירות והיטב, להקציף את החלבונים עם 1 כוס סוכר וסוכר וניל, עד לקבלת קצף אחיד, יציב ומבריק. להקציף היטב את החלמונים בקערה נפרדת תוך הוספת שאר הסוכר בהדרגה, עד שמקבלים בלילה מעט תפוחה. כאשר כל הסוכר נמס יש להוסיף לתערובת בהדרגה את הגבינות ושאר החומרים, להמשיך להקציף עד לקבלת בלילה חלקה וללא גושים.

לקפל את קצף החלבונים לתוך קערת החלמונים, תוך תנועות קיפול עדינות. יש לקפל 3-4 פעמים את הקצף בתוך הקערה האחרת עד לקבלת תערובת אחידה. כעת, יש לשמן תבנית עגולה 22 או 24 במעט שמן, בתחתית ובדפנות. לא להשתמש בתבנית קפיצית, עדיף בתבנית אלומיניום או פיירקס.לחמם תנור (30 דקות מראש), למלא מים בתבנית השחורה של התנור ולמקם את התבנית מעל המסילה התחתונה בתנור. את התבנית העגולה עם הבלילה יש להכניס לתנור החם, על התבנית השחורה המלאה במים (בן מארי). יש לאפות למשך 20 דקות בחום של 200 מעלות (לא טורבו) ועוד 30 דקות בחום 160 מעלות. לאחר מכן, מכבים את התנור ומשאירים את העוגה להצטנן בתוכו עוד כשעה.

מומלץ לצפות את עוגת הגבינה עם קצפת או לפזר אבקת סוכר. את הקצפת אפשר להכין מהקצפת 2 כפות אבקת סוכר, 4 כפות פודינג וניל, 500 מ”ל שמנת מתוקה. יש להקציף במהירות גבוהה באמצעות מיקסר עד לקבלת קצפת אחידה ויציבה, לפזר את הקצפת בשקית זילוף, אפשר בצורת שושנים או בכל צורה אחרת שאוהבים.

הערה חשובה- אין לפתוח את התנור בכל שלב!

רוצים ללמוד לעשות עוגת גבינה באופן מקצועי והרבה מעבר לזה? כנסו לאתר בישולים המציע קורסי קונדיטוריה למתחילים ובעלי ניסיון.