Site icon מקומונט לוד

נבחרת הריצה “רצי דני לוד” כבשה את האולטרא מרתון “סובב עמק”

חבורה של 15 מתושבי העיר לוד, בעלי משפחות, השתתפו באולטרא מרתון היוקרתי “סובב עמק” במסגרת קבוצת “רצי דני לוד” במקצים של 33, 21 ו-12.5 ק”מ!”הרגשתי גאווה ושמחה להסביר לכל המשתתפים ששאלו אותי מהיכן הגענו ומה הסיפור של רצי דני לוד” , סיפר רונן שרון המאמן הבכיר של קבוצות רצי דני לוד. 

הסיפור של קבוצת הריצה “רצי דני לוד” החל לפני למעלה משנה וחצי. גלעד פולק, תושב העיר בן 42 אב ל-8 שעשה שינוי בחייו בעקבות הריצה, החליט לאחר המרתון המלא (42.2 ק”מ) השלישי בו השתתף, שהוא חייב להביא את תחום קבוצות הריצה ללוד, במטרה לעזור לתושבים ליצור שינוי בחיים, לשפר את הכושר והבריאות ואת החוסן המנטלי.

“בפעם הראשונה שרצתי בקבוצת ריצה – חשבתי שיפנו אותי באמבולנס עוד רגע…’שרף’ לי בכל הגוף, הרגשתי כאבים ברגלים, בידיים ובחזה. אבל החלטתי להתמיד רק פעם בשבוע…וכל השאר זה היסטוריה” מספר גלעד. “אחרי המרתון השלישי שלי, הבנתי איזה שינוי עברתי בחיים ומה זה יכול לעשות לכל אחד שרק יצטרף לקבוצת ריצה”.

נבחרת רצי דני לוד לזכרו של דני גונן הד, בנקודת ההזנקה והסיום של סובב העמק.צילום דוברות עיריית לוד

הקבוצה הראשונה (מתוך ה-4 שהוקמו) המתאמנת בגן גנדי מדי שבוע, החלה להתאמן לפני כשנה וחצי עם רונן שרון, אולטראמרתוניסט ומאמן קבוצות הריצה בנט”ל. חודש לאחר הקמת הקבוצה נרצח דני גונן הי”ד, תושב העיר לוד, ע”י בחבל פלסטיני בן עוולה, בדרכו לטבול במעיין לפני שבת ליד הישוב דולב בחבל בנימין, יחד עם חבר נוסף מלוד. בזמן ההלוויה ותוך כדי ההספדים על דני, בהם בלטו תכונותיו המדהימות של עשיית הטוב והרצון להפוך את החיים לשמחים יותר בכל מקום שהוא הולך ונמצא – החליט גלעד לקרוא לקבוצה על שמו ולהנציח את זכרו.

מאז נפתחו עוד 3 קבוצות (2 לגברים, 1 לנשים, 1 לנבחרת העדה האתיופית בעיר) ועוד היד נטויה. לפני כחודש וחצי הצטרף לקבוצה חברו של דני גונן שנפצע באותה תקרית כאשר ישב ליד דני בזמן הרצח. “מבחינתי זו סגירת מעגל מסוימת. לא חשבתי שהקבוצה תתפוס כזו תאוצה, אבל אני שמח שכל אחד מוצא את מקומו בה ומצליח לפרוץ את הגבולת האישיים שלו. מעבר לכך, הקמת הקבוצות מהווה בעצם עוד נדבך משמעותי לשיפור איכות החיים בעיר לוד והפיכת הרצים לשגרירים טובים של העיר בכל מרוץ בהם ירוצו עם חולצות הקבוצה”, הוסיף גלעד, “הקבוצות כיום הם מסגרת משמעותית עבור כל אחד ואחת, מסגרת שהיא מעבר לריצה ולכושר, מסגרת של חיבור בין דתיים וחילוניים, חיבור בין מגוון של גילאים ושכונות שונות ומסגרת של אחווה ורעות”.

“אנו מודים לכל מי שעזר ותרם עד כה להתפתחות הקבוצה ובתוכה למחלקת הספורט העירונית ולעומד בראשה מאיר אליהו שמסייעת בכל מה שניתן כדי שנוכל להתאמן בגנים ובפארקים ברחבי העיר כולל בתקופת החורף בתוך האולמות הפרוסים ברחבי העיר..”