Site icon מקומונט לוד

“נגדיל את תקציב ארגוני הנוער” | הפוליטיקאים פיזרו הבטחות בפאנל הבחירות במכינת ארז לוד

השבוע התקיים פאנל בחירות במכינת ארז לוד אליו הגיעו מועמדים והנציגים מהמפלגות השונות שפרשו את משנתם הפוליטית ושוחחו על חשיבות ההשקעה בחינוך הבלתי פורמלי, “אחד האמצעים החשובים ביותר למוביליות חברתית וליצירת שוויון.”

בכנס שהופק ביוזמת מועצת ארגוני הילדים והנוער והתקיים במכינת ארז לוד, נכחו נציגי המועצה ותלמידי המכינה, שהשתתפו, שאלו את הפוליטיקאים שאלו בנושאים החשובים להם והתעמקו בדעות השונות והמגוונות שהוצגו בפאנל.

עודד פורר, ישראל ביתנו: “זה אינטרס של הצבא לתת מכסות נוספות לשנת שירות. הם מקבלים מפקדים יותר טובים ואיכותיים. מדינת ישראל חייבת להשקיע יותר כי כל שקל שהיא משקיעה בחינוך הבלי פורמלי חוזר פי כמה וכמה.”
פרופ’ יפעת ביטון, המחנה הדמוקרטי: “החינוך הבלתי פורמלי הוא זירה נוספת לקירוב לבבות וליצירת שוויון בין יהודים וערבים בחברה. הקמת ארגוני ותנועות נוער בחברה הערבית הוא נושא מאוד חשוב. זה על סדר היום שלנו במפלגה”.

מתן כהנא, ימינה: “אנחנו מאמינים בסיפור הבלתי פורמלי. אנחנו גם נגדיל את התקציב. ארגוני הנוער יהיו חייבים לקבל יותר.”

איתן גינזבורג, כחול לבן: “חינוך בלתי פורמלי זה עניין של מדיניות ממשלתית. זה המקום להשקיע משאבים – ארגוני הנוער חייבים להיות דומיננטיים יותר.”

חברי הכנסת מכל המפלגות. צילום: מכינת ארז לוד
צילום: מכינת ארז לוד

חגי רזניק, העבודה-גשר: “יש פה מאבק אידיאולוגי מעמדי. מי שמצטט אותו השוק החופשי לא נותן כלום לא למעמד הפועלים, לא לפריפריה. אנחנו ניתן הזדמנות בחינוך, בבריאות, בדיור.”

ראש מכינת ארז לוד, יוגב אברהם: “אנו מודים למועצת תנועות הנוער שבחרה במכינה ובעיר לוד לקיים את הפאנל החשוב הזה. זה היום הראשון לאחר שבוע שטח עם מחזור התלמידים החדש, ואפשר לראות בשילוב ובמעבר הזה בדיוק את מה שאנחנו מדברים עליו במכינה, הכרת הארץ על ידי ההליכה הפיזית בה והכרת החברה בה על ידי מפגשים אלו. חשוב לנו לחשוף את המכיניסטים שלנו לדעות השונות בחברה, למורכבויות ולתפיסות השונות, כי רק דרך התמצאות בגווני החברה הישראלית ניתן להשפיע בה. אנו מודים לכל המשתתפים בפאנל ומקווים שמתקופת הבחירות הזו יצא רק טוב לישראל”.

מכינת ארז לוד הוקמה לפני חמש שנים בעיר לוד בשיתוף הסוכנות תנועת אחריי ובתמיכת עיריית לוד, מיועדת לבוגרי ובוגרות התיכונים האיזורים (רמלה לוד ראשון רחובות גדרה מושבים) ומכינה אותם פיסית ומנטאלית לשירות צבאי ולחיי קהילה ואזרחות משמעותיים.

צילום: מכינת ארז לוד
צילום: מכינת ארז לוד