Site icon מקומונט לוד

נהרסו 3 וילות ענקיות ובלתי חוקיות בהיקף כולל של כ-1,000 מ”ר

הוילות, אשר נבנו על תשתיות עירוניות של כבישים ודרכים, מים, ניקוז וחשמל, פגעו בפיתוח ובתכנון הכולל של האיזור כולו כשהשטח עליו נבנו 3 הווילות, מאחורי בית העלמין החדש, מיועד להרחבת איזור התעסוקה הצפוני כחלק מפיתוח העיר כולה.

עיריית לוד ממשיכה במדיניות הנחושה והמחמירה כנגד כל בנייה בלתי חוקית חדשה, כחלק ממאמצי העירייה לאכוף חוק וסדר בעיר.

לאחרונה בוצעו 3 הריסות של מבנים בלתי חוקיים מאחורי בית העלמין החדש בלוד, ההריסות המשמעותיות ביותר בשנים האחרונות במדינת ישראל ובלוד, שכן המדובר ב-3 וילות ענק במבנים בלתי חוקיים ובלתי מאוכלסים שבנייתם טרם הסתיימה, בהיקף כולל של כ-1,000 מ”ר.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

יצוין כי עברייני הבנייה פנו לבית המשפט בבקשה לעיכוב ביצוע צווי ההריסה המינהליים, אולם בית המשפט דחה את הבקשה, מה שמעיד שבית המשפט ראה בחומרה את ההיקף העצום של הבנייה, וקיבל את עמדתה של העירייה, שכן השטח עליו נבנו 3 הווילות, מאחורי בית העלמין החדש, מיועד להרחבת איזור התעסוקה הצפוני כחלק מפיתוח העיר כולה, ומבנים אלו שנבנו על תשתיות עירוניות של כבישים ודרכים, מים, ניקוז, וחשמל, פגעו בפיתוח ובתכנון הכולל של האיזור כולו.

אחד המבנים שנהרסו. צילום: באדיבות עיריית לוד
אותו המבנה, לאחר מספר שעות. צילום: באדיבות עיריית לוד

עוד יצוין כי ההפגנות האחרונות שהיו בלוד לאחרונה על רקע מדיניותה הנחושה של העירייה לאכיפת חוקי התכנון והבניה, התייחסו לאזורים אחרים בשכונות הערביות בעיר, בהם נטען כי בשל מצוקת הדיור, הגדילו מס’ תושבים מרפסת, החליפו גג או סגרו חדר, אולם הפעם, גם בקרב הציבור הערבי מבינים כי בנייה חדשה ובלתי חוקית של בתים בני מאות מטרים, לא ניתן לבנות ללא היתר בניה כחוק.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “מדובר בציון דרך משמעותי בנחישות ובמשילות אף ברמה הארצית. עם זאת, אנו עצובים על כל בית שאנו נאלצים להרוס, לפיכך אנו נוקטים בשיטת המקל והגזר, מצד אחד עומדים על חובתנו לאכוף את החוק ולהגביר את המשילות בעיר, מצד שני מודעים למצוקת הדיור של האוכלוסייה הערבית ומקדמים תכנון של בנייה חדשה והסדרה של שכונות ותיקות, במטרה לבנות יסודות של שוויון ולמצוא פתרונות דיור מודרניות תוך יצירת תנאים לסלילת כבישים, העברת תשתיות, הקצאת שטחים להקמת מבני ציבור וחינוך והכול בסטנדרטים שאינם נופלים מכל שכונה אחרת בלוד”.

בארבע השנים האחרונות הושקעו תקציבים בלתי רגילים בסך עשרות מיליוני שקלים לשיפור איכות החיים במגזר הערבי, בתשתיות, בתי ספר וגנים חדשים, מתנ”ס גדול בהשקעה של 15 מלש”ח.

ראש העיר מציין כי במסגרת הסכם הגג שחתמה לוד עם ממשלת ישראל, יושקעו בהסדרה ובתשתיות של השכונות הערביות כחצי מיליארד שקלים, יוגדלו זכויות הבנייה בשכונות אלה באופן חוקי מה שיאפשר תוך תקופה קצרה הוצאת היתרי בנייה כחוק.

“תוכנית פרדס שניר שקידמה העירייה, קיבלה אישור בוועדה המחוזית, נכין כאמור היתרי בנייה כחוק בשכונה ונתחיל להשקיע בתשתיות מים ביוב, תיעול, תאורה, מגרשי ספורט, כבישים וכיו”ב, אלא שהדבר מחייב עצירה מוחלטת של כל בנייה בלתי חוקית חדשה”.

הוחלט כי כל בניה לא חוקית “חדשה” – תיהרס. צילום: באדיבות עיריית לוד

עוד יצוין כי עיריית לוד פועלת לאכיפת חוקי התכנון והבנייה, ללא משוא פנים, בין אם במגזר הערבי או היהודי, במטרה להדגיש מסרים ברורים של שלטון חוק וסדר כעיר מתוקנת הפועלת אך ורק עפ”י חוק.

נחישותה של העירייה נובעת בין היתר, בשל הנזקים העצומים שגורמת הבנייה הבלתי חוקית, בכל הקשור לתכנון וקידום פיתוח השכונות הערביות, ובעצם כך פוגעת בתושבי העיר מהאוכלוסייה הערבית שמרביתה שומרת חוק, במיוחד כאשר בחלק גדול מהמקרים המדובר במבנים בלתי חוקיים שנבנים על תשתיות עירוניות של מים, ניקוז, חשמל, דרכים וכבישים, עבירות חמורות הפוגעות בשלטון החוק ומסכלות כל אפשרות לתכנון ראוי. רק עצירה של כל בנייה בלתי חוקית חדשה תוכל לקדם את התכנון בשכונות הערביות, לרווחת כלל התושבים מהאוכלוסייה הערבית בלוד.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

בנוסף, יוצרת כל בנייה בלתי חוקית חדשה סכנה בטיחותית חמורה משום שמבנים אלו נבנים על ידי קבלנים לא מורשים וחסרי מיומנות, פוגעת באמות מידה ובתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק.

“כולנו בלוד, נבחרי ציבור יהודים וערבים, צריכים לפעול יחד ובשיתוף פעולה, להרחבת האחריות האישית ולפעול למיגור תופעות של עבירה על החוק, לרבות חוקי התכנון והבנייה. בענייני חוק וסדר אין הבדל בין תושב יהודי לתושב ערבי. תושבי לוד כולם ואין זה משנה מהי דתם, מינם, או מוצאם, זכאים לאיכות חיים, כולם זכאים בדיוק לאותן זכויות, אך באותה מידה כל תושבי העיר מחויבים לשמירה על חוקי מדינת ישראל” אמר ראש העיר.

מגבירים אכיפה. הריסות אחד מ-3 הוילות שנהרסו. צילום באדיבות: עיריית לוד