Site icon מקומונט לוד

נחנך בית כנסת חדש במשטרת לוד

במעמד מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, מ”מ ראש העיר אלי סער, קצינים רבים ושוטרי תחנת לוד נערך בתחנת משטרת לוד טקס חגיגי לרגל הכנסת ספר תורה וחנוכת בית הכנסת הראשון שמוקם בתחנה.

משטרת לוד המחוברת מאוד לקהילה בעיר ולשכונת רמת אשכול בפרט, בחרה להתחיל את התהלוכה מבית הכנסת “שערי שמיים” של הקהילה הגאורגית הנכבדה בלוד, אשר איבדה לאחרונה את אחד מיקירי בניה, בן ציון (בוריס) בוטראשוילי ע”ה, שנרצח בדם קר על לא עוול בכפו.

בן ציון ז”ל, תושב העיר לוד מאז עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1972, היה איש ירא שמיים, עסק בצרכי ציבור למען הכלל, פעל בדבקות ובאמונה ותרם מזמנו ומכיסו בגמילות חסדים ומתן בסתר, שימש במשך שנים כגבאי בית הכנסת “שערי שמיים”, היה ציוני מובהק ואדם בעל ערכים של אהבת האדם, המולדת וארץ ישראל .

המפכ”ל רוני אלשיך עם מ”מ ראש העיר אלי סער בטקס חנוכת בית הכנסת. צילום: יחצ

את ברכת ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, הביא ממלא מקומו, אלי סער, מחזיק תיק הביטחון, אשר ציין את שיתוף הפעולה ההדוק עם המשטרה, על חלוקת האחריות והגיבוי ההדדי במשימות ובאתגרים של חיזוק הביטחון האישי בלוד ואכיפת החוק והסדר בעיר. סער עדכן את משפחת בוטראשוילי אשר השתתפה בטקס, כי בישיבת ועדת שמות בראשותו של ראש העיר שבה גם הוא חבר, אושרה בקשת המשפחה להנציח את זכרו ופועלו של בוריס, וכי בתום שנת האבל תבחן ועדת השמות וההנצחה מקום ראוי בעיר שאותה כה אהב, בנה בה את ביתו וגידל את ילדיו ומשפחתו המפוארת.

“פרשת השבוע שקראנו בשבת האחרונה – פרשת שופטים,  פותחת בצווי להעמיד שופטים ושוטרים בכל עיר : “שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ…” (דברים טז, יח), בהחלט פרשה שמחברת אותנו לטקס זה ומצביעה על חשיבות פועלם של השוטרים, שיאכפו את החוקים, שיתפסו את העבריינים, שישמרו עלינו מפושעים” אמר סער בדבריו, “וזאת בדיוק עבודתם של השוטרים בתחנת לוד, העושים יום ולילה למען ביטחונם של תושבי העיר, שליחות הראויה לשבח ולהערכה”.

עוד ציין כי אחד מתחומי הליבה המשותפים לעירייה ולמשטרה, הוא מערך מצלמות הביטחון שהתקינה העירייה ברחבי העיר, אשר בזכותן ובזכות עבודת משטרה יעילה, נחושה ומקצועית, פוענח הרצח הנתעב של בוריס ז”ל, תוך זמן קצר.