Site icon מקומונט לוד

נחנך “גן אביב” בשכונת גני אביב ע”ש רס”ר אביב קרודו

טקס מרגש התקיים בשכונת גני אביב, לקריאת הפארק המרכזי בשכונה בשם “גן אביב” ע”ש השוטר אביב קרודו ז”ל, שנרצח בעת מילוי תפקידו בשנת 2002.

אביב אשר שירת במשטרת לוד, היה ראש משמרת וקיבל קריאה שאופנוען חשוד מסתובב בשכונת רמת אשכול בעיר. הוא עצר אותו וביקש לראות תעודות, בתוך כך הבחין כי אקדח מבצבץ מתחת למעילו. אביב ביקש שיפתח את מעילו, אך זה שלף את האקדח וירה בו ארבעה כדורים מטווח קרוב. אביב נהרג במקום, בן פחות מ-24 שנים היה במותו.

הטקס התקיים במעמד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, מפקד מרחב שפלה, תנ”צ מוטי אדרעי, מפקד תחנת לוד סנ”צ יגאל עזרא, סגן ראש העיר יוסי הרוש, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, חברות המועצה אלוירה קוליחמן וליאה שטיינברג, בני המשפחה בהם הוריו שרה ושלמה, רעייתו רוזי, והילדים שירן, גיא ומיה, ובהשתתפות תושבים, שוטרים ומתנדבים, וכן חניכי מעון “אביב”.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ציין בדבריו כי הטקס מהווה סגירת מעגל, שכן אביב קרודו היה תושב גני אביב, ואין ראוי מלקרוא לגן על שמו של אביב, כמי ששילם בחייו בעת מילוי תפקידו בשמירה על ביטחונם של תושבי העיר. “עבודתו של אביב ז”ל, כשוטר במשטרת לוד המופקד על ביטחון תושביה, הפכה אותו עוד בחייו, לבן העיר”, אמר ראש העיר וציין את שיתוף הפעולה עם המשטרה במשימות אכיפת החוק והסדר בעיר וחיזוק הביטחון האישי של התושבים. “במסגרת שיתופי הפעולה, אנו מקיימים מדי שנה את הטקס לזכרו של פקד עמית חדד לוי ז”ל בכיכר השוטר, וכך נמשיך ונזכור את אביב קרודו ז”ל כאן ב”גן אביב” כחלק בלתי נפרד מהעיר לוד”.

רוזי קרודו שהתגייסה אף היא לשורות המשטרה, הודתה למפקדי המשטרה בעבר ובהווה על הכבוד שהם חולקים לאביב ז”ל ועל הדאגה והקשר ההדוק עם המשפחה.

מפקד המרחב ומפקד תחנת לוד הודו לראש העיר אשר עמד בהבטחתו כאשר בטקס חילופי מפקדי תחנת לוד בין צביקה חסיד ליגאל עזרא, הבטיח רביבו לקרוא לפארק בגני אביב בשם “גן אביב” על שמו של אביב קרודו. כן הודו לשוטרים וקציני התחנה ולגורמי העירייה על ארגון הטקס וקיומם של אירועים דומים שמטרתם לזכור, לכבד ולהנציח את השוטרים היקרים שנפלו בעת מילוי תפקידם.

קודם לטקס הברכות, התקיים הפנינג המוני לילדי ותושבי השכונה במהלכו התקיימה הופעת פרשים ממשטרת ישראל, יחידת האופנועים הארצית, יחידת הכלבנים של המשטרה, ניידת תנועה וניידת זיהוי פלילי, וכן הפעלות ומתקנים מתנפחים להנאת הילדים. בחלק האמנותי הופיעו תלמידי בית ספר ספיר בשירה ובקטע נגינה בחליליות.

ראש העיר, מפקדי המשטרה ובני משפחת קרודו מסירים את הלוט מעל שלט גן אביב.צילום דוברות עיריית לוד