Site icon מקומונט לוד

נחנך מרכז הספורט ספיר בלוד ע”ש סמ”ר משה מלקו אמבאו הי”ד

השבוע נחנך מרכז הספורט החדש והמפואר הצמוד לבית ספר ספיר בלוד, על שם סמל ראשון משה מלקו אמבאו, זכרו לברכה.

משה מלקו אמבאו, נולד באתיופיה והגיע עם משפחתו ללוד. למד בית הספר היסודי “המאירי”, ובגיל חמש-עשרה עבר ללמוד בפנימייה התיכונית “כפר בתיה” ברעננה, בה הכיר את מרבית חבריו הקרובים. לאחר סיום לימודיו התיכוניים דחה מלקו את גיוסו לצה”ל בשנה ונרשם למכינה הקדם-צבאית. עם גיוסו לצה”ל שרת בחטיבת הצנחנים בגדוד 890. במלחמת לבנון השנייה, נפל בקרב בבינת ג’בל באזור דרום לבנון. בן 21 היה בנפלו.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

בהחלט ראוי הדבר לכבוד לעיר לוד, לקרוא למרכז הספורט על שמו של בן העיר, המהווה מקור גאווה לקהילה האתיופית הנפלאה בלוד, סמל של נחישות, אחריות אישית ולאומית, ציונות ואהבת המולדת והעם, ודוגמא אישית לבני הדור הצעיר של העיר העומדים בפני הגיוס לצה”ל.

מרכז הספורט ע”ש משה מלקו אמבאו. צילום: באדיבות עיריית לוד

הטקס התקיים במעמד ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, סגנו יוסי הרוש, משפחת אמבאו בהם האב טרפה והאחים אבי, גבי, ישראלה ויהודה, חבר המועצה אריה לוי הממונה על הספורט, מנהל האגף מאיר אליהו, יו”ר יד לבנים אלי חזן וסגנו רחמים פרטוק, ובהשתתפות חניכי מכינת ארז, “אחרי” ובוגרי התנועה.

את ההחלטה להנציח את זכרו של משה מלקו בקריאת מרכז הספורט על שמו, קיבל ראש העיר עו”ד יאיר רביבו המשמש כיושב ראש וועדת שמות והנצחה. אחד הדברים שמלקו אהב לעשות, זה לשחק עם אחיו וחבריו כדורגל וכדורסל, ותמיד שמר על כושר גופני גבוה ועל אורח חיים בריא, ולכן החליט מיד ראש העיר, שאין מתאים מלהנציח את זכרו של מלקו במרכז הספורט החדש.

לא בכדי היה שם החיבה שלו “מֶלַק”, שפירושו בעברית מלאך. משפחתו מספרת שהוא היה האור בבית, ילד טוב, חייכן ונחמד, אנרגטי, פעיל וחברותי.

על דמותו של מלקו ועל סיפור נפילתו, סיפר אחיו גבי אמבאו, אשר לימים התגייס אף הוא לשירות של מצוינות ביחידת מגלן. גבי הודה בשם המשפחה לראש העיר על ההחלטה להנציח את זכרו של אחיו, ולכל המכובדים והמשתתפים שהגיעו לטקס.

הערכים בהם דגל משה מלקו, הינם הערכים של תנועת “אחריי”, הפועלת במטרה להצמיח מנהיגות צעירה ולעודד מעורבות חברתית בקרב בני נוער ולחבר אותם לאבני דרך בחברה הישראלית כאזרחים תורמים, תוך הכנתם לשירות צבאי משמעותי ביחידות שדה קרביות ולתפקידי פיקוד, כפי שמשה עשה בשירותו הצבאי.

תנועת “אחרי” בלוד, לקחה על עצמה לפעול להנצחת מורשתו בשיתוף עיריית לוד. צוות בוגרי “אחרי” העניקו תשורה ותעודה למשפחה.

משחק ראווה בקט-רגל בין קבוצת אחריי לקבוצת מסאי. יחצ

את דבר ראש העיר הביא מנכ”ל העירייה, אהרון אטיאס, שציין כי “משה מלקו חסר לכולנו, אך מורשתו הערכית, תהיה טבועה כאן במרכז הספורט, השופע חיים וילדים שמחים, נמשיך כולנו להרגיש את רוחו בקולות מאות הילדים ובני הנוער שישחקו כאן, וייהנו ממתקני המרכז המפואר הזה”.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

בסיום דבריו העניק ראש העיר יאיר רביבו, תעודת הוקרה למשפחת אמבאו, מזכרת מהטקס, ולאחר מכן התקיים טקס הסרת הלוט מעל של מרכז הספורט הנושא את שמו של משה מלקו אמבאו.

משחק הוקרה בקט רגל, בין קבוצת “אחריי” לבין קבוצת “מסאי”, סיים את הטקס המרגש.