Site icon מקומונט לוד

נחנך פרויקט שדרוג גשר 443 במחלף בן שמן, היקף הפרויקט כ- 3 מיליון ש”ח

חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה לפעול לשיפור התשתיות ובטיחותן, לרווחת הנהגים ובמסגרת זו חנכה, לאחרונה פרויקט לשדרוג גשר 443 במחלף בן שמן, אשר כלל  הוספת נתיב מערבה, רימזור שלושה צמתים, הסדרת איי תנועה והוספת מעקות בטיחות. היקף הפרויקט כ- 3 מיליון ₪.

הגשר המשודרג, אשר נפתח  לתנועה בחודש דצמבר 2017, שיפר את זרימת התנועה בבקרים לכוון מערב (תל אביב, לוד ורמלה) ע”י הכפלת מספר הנתיבים לכיוון מערב ,בגשר כביש 443,  העובר מצמת כביש 444 עם כביש 443 ונוסע מערבה עד לאזור כפר הנוער בן שמן, בצמת כביש 443 עם הפנייה לרמפת כביש 1.

על גשר כביש 443 הוצבו 3 רמזורים לשיפור מצב התנועה. מדובר בהוספת רמזורים בשלושה צמתי T וחיבורם בגל ירוק לרמזור של חברת נתיבי ישראל.  הוספת שלושת  הרמזורים על גשר כביש 443 , העובר מעל כביש 1 וכביש 6 , הסדירה את המצב הבטיחותי וגם את זרימת התנועה.

שדרוג הגשר הנדון הפחית את מצב עומסי התנועה לנוסעים מכוון מודיעין בבקרים והביא לשיפור בזרימת התנועה בכלל מחלף בן שמן.

פרויקט לשדרוג גשר 443. קרדיט לצילום: חוצה ישראל.

דן שנבך, מנכ”ל חברת כביש חוצה ישראל: “פרויקטים אלה מפחיתים את עומסי התנועה ומשפרים לעין ערוך את זרימת התנועה ובטיחות הנסיעה. הם מצטרפים אל עשרות פרויקטים אחרים אותם מובילה ומנהלת החברה, לשיפור ושדרוג תשתיות התחבורה, לרווחת משתמשי הדרך, תוך הקפדה על בטיחות ואיכות ושמירה על איכות הסביבה.”

העבודה תוכננה הוזמנה ומומנה ע”י חברת כביש חוצה ישראל לרבות בקרה על הביצוע. הזכיין “דרך ארץ” באמצעות חברת “המפעיל”, ביצע את העבודות לרבות בקרה ניהולית ובקרת איכות של העבודות על הגשר.

פרויקט זה מתווסף לפרויקט אשר נחנך בחודש ספטמבר 2017 ,במחלף קסם וכלל פתיחת רמפה 2 המחברת את כביש 5 מזרח לכביש 6 צפון, מחלף קסם. הרמפה, מאפשרת  כעת נסיעה ללא רמזורים, בחיבור ישיר לבאים ממערב מכביש 5, מתל אביב, לנסוע לעבר כביש 6 לכוון צפון. רמפה זו חוסכת מעבר בשלושה רמזורים של כביש 444 שהיו נחלתם של הנהגים שנסעו בכוון זה בעבר. עקב מיקום הרמפה במחלף קסם, היושב על אדמות חרסית עמוקות עם מי תהום גבוהים, היה צורך מיוחד להתייחס לבעיות ניקוז ומבנה הכביש. כמו כן כללו העבודות שיקום נופי של הצמחייה לאורך הרמפה. היקף הפרויקט כ- 20 מיליון ₪.

פתיחת רמפה 2 שינתה את מצב עומסי התנועה במחלף קסם בכלל ובכביש 444 בפרט. כמות כלי הרכב המשתמשים ברמפה 2 היא רבה: כ 50% ממשתמשי העבר שפנו שמאלה לכביש 444 משתמשים כיום ברמפה, ובמיוחד בשעות אחר הצהרים. נפחי התנועה בכביש 444 ירדו משמעותית והביאו למצב בו ניתן לשפר את תכניות הרמזור של צמתי כביש 444.