Site icon מקומונט לוד

נחנכה בלוד האנדרטה לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

בטקס מרגש נחנכה בתחילת השבוע בפארק רמב”ם בלוד, האנדרטה לזכר כארבעת אלפים מיהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.  סביבת האנדרטה תשמש מקום התכנסות והתייחדות עם זיכרון הגבורה והאובדן של הנספים,  גברים, נשים, ילדים וטף אשר קיפחו את חייהם במסע ולא זכו להגיע לאדמת הקודש אליה פיללו.

האנדרטה מעשה ידיו שלא האמן ישראל פרימו – נתיש, מתארת את שיירת העולים במסע לארץ ישראל ואת הכמיהה לירושלים. בחלקה העליון מגן דוד ואלמנט המדמה את אבני הכותל המערבי בירושלים, ובראש האנדרטה ענפי הזית המעטרים את סמל מדינת ישראל ומסמלים את השלום והתקווה לעתיד חדש.

האנדרטה המרשימה שיצר האמן ישראל פרימו-נתיש, מגן דוד, כותל מערבי וענפי הזית

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ציין כי אישר בוועדת שמות של העירייה את ההנצחה הראויה ומסר את תודתו לחברת המועצה אלמז זרו שעומדת מאחורי היוזמה, ולגזבר העירייה ציון הדר שתקצב את העלות.

“העיר לוד מחבקת את הקהילה האתיופית באהבה רבה”, אמר ראש העיר, “הישראלים יוצאי אתיופיה שעלו לארץ ישראל, מהווים חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, מעם ישראל, מהחברה הישראלית ומהסיפור הישראלי, ואנו פועלים במרץ רב כדי להעניק מענה איכותי ומעשיר לקהילה הנפלאה ולסייע לשילובם הטוב והמוצלח בחברה ובכל תחומי החיים”.

למדו פרק בהיסטוריה של העם היהודי -תלמידי שכבת ד’ מביהס הרמבם

ראש העיר מסר את תודתו לכל הגורמים שנטלו חלק בהקמה ולכל המשתתפים שכיבדו את המעמד המרגש, בהם הרב הראשי ללוד – הרב שמעון מאיר ביטון, רב הקהילה – הרב אליהו קבדה, הקייס ירגה אייסה, ובמיוחד לתלמידי שכבת ד’ מביה”ס הרמב”ם שלמדו פרק נוסף בהיסטוריה המיוחדת של העם היהודי.