Site icon מקומונט לוד

נחנכה גינת משחקים ע”ש שמעון פרס – במתחם אבו חג’ג’ בצפון העיר

אחרי שנים ארוכות של בקשות מצד תושבי המתחם המשפחתי המורחב הממוקם בצומת הרחובות גולומב ומרדכי אליהו (שלמה המלך) סוף סוף נחנכה אמש באופן רשמי גינת המשחקים על שמו של ראש ממשלת ישראל ונשיאה התשיעי – שמעון פרס ז”ל

המתחם, אשר בחלקו הגדול בנוי ללא אישורי בנייה וללא תב”ע מתאימה מתגוררות מספר משפחות גדול ולהן עשרות ילדים ובני נוער אשר לא זכו עד לאחרונה לגינת משחקים ראויה סמוך לביתם.

על אף הרצון הגדול של פקידי העירייה וראשיה לדורותיהם, להקים גינת משחקים במתחם שתשרת את ילדי השכונה מסיבות משפטיות נמנע הדבר עד עתה כשלאחר מאבקים רבים של נבחרי הציבור הערבים, יחד עם תמיכה של ראש העירייה יאיר רביבו, בחודש אוקטובר שעבר הוחל בהכשרת השטח החולי והמוזנח והפיכתו לפארק ראוי, בהשקעה של כמיליון ש”ח.

בשטח המתחם, המוקף גדר נסללה רחבת חניה גדולה, מגרש כדורגל עם רצפת אספלט נמתח בין שני שערים קבועים ותקניים ועל ידו נבנה מתקן שעשועים גדול ומאתגר לילדים.

במהלך הטקס הודה נציג התושבים לראש העיר על פועלו למען דיירי המתחם הערבי וביקשו ממנו להמשיך בדרך זו ולפתח את שכונת ס”ח, פרדס שניר ושאר השכונות הערביות בעיר.

בסימן שילוב ושכנות טובה. הגינה ע”ש שמעון פרס במתחם אבו חג’ג’ ושכונת רמת אלישיב הסמוכה. צילום: אביחי טבק
ראש העיר רביבו עם חברי מועצת העיר ונציגי השכונה. צילום: אביחי טבק

גם חבר מועצת העיר ג’מאל אבו סיאם מהרשימה הערבית המשותפת שיבח בדבריו את השקעתו של ראש העיר והדגיש בדבריו כי “אלו פרויקטים שעובדים עליהם חודשים ושנים. גם לחברי מועצת העיר לשעבר יש חלק גדול בה ומה שרואים כאן זו גם עבודה שלהם” בסיום דבריו פנה אבו סיאם לילדים שנכחו בטקס וביקש מהם לשמור היטב על המתקנים ועל הפארק – על מנת שכולם יהנו ממנו.

ראש העיר יאיר רביבו עצמו סיפר בטקס איך לפני כ-6 שנים, כשנבחר לראשות העיר לראשונה, קיבל פניות מתושבי המתחם על שיטפונות, הצפות ובוץ בחורף וסיפר איך הורה בתחילה להכניס צינור ניקוז וביוב, שלא היה שם באותו שלב ואיך לאט לאט הוסיפו עוד ועוד אלמנטים לטובת פיתוח המתחם – עד להקמת הגינה החדשה.

“הרבה שאלות משפטיות עלו בדרך, אך לבסוף הגענו לתוצאה מכובדת ויפה. ביקשתי שבגינה יהיה שילוב מתחמים – גם מגרש כדורגל לבני הנוער וגם מתקני שעשועים לילדים ואני מאמין שגם הגינה הזו תכיל שילוב ושכנות טובה בין דיירי המתחם ודיירי השכונה הסמוכה רמת אלישיב, ברוח השלום והאחווה של ראש הממשלה והנשיא התשיעי שמעון פרס ז”ל.” סיכם רביבו את דבריו.

קיר לשלום. צילום: אביחי טבק