Site icon מקומונט לוד

נחתם הסכם גג בלוד, הגדול במדינה!

נחתם הסכם הגג האסטרטגי בלוד, בהיקף יוצא דופן בסך 6.9 מליארד ₪, הסכם היסטורי, הגדול ביותר שנחתם בין הממשלה לעירייה בישראל והחשוב ביותר בתולדותיה של העיר לוד מאז היווסדה. 

 המדינה חתמה  על הסכם גג אשר צפוי  להכפיל את אוכלוסיית העיר. על ההסכם חתמו משרדי האוצר והבינוי, חברת דירה להשכיר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית לוד בנוכחות ראש הממשלה. היקף ההסכם מוערך בכ-6.9 מיליארד שקל, מתוכם כ-2 מיליארד שקל יוקצו לפרויקטים בעיר; כ-1.4 מיליארד שקל יוקצו לפתרונות תחבורה; כ-2.8 מיליארד שקל לפיתוח שכונות חדשות; כ-239 מיליון שקל לפיתוח מתחמי תעסוקה ומסחר; וכ-359 מיליון שקל להתחדשות עירונית.

אפשר לחייך לאחר שההסכם נחתם. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

‎ההסכם כולל 17,237 יחידות דיור, כאשר 3,130 דירות ישווקו בשכונות חדשות בעיר הקיימת ו-14,107 דירות בשכונות ענק בשטחים שיצורפו לעיר לוד מהמושבים בן שמן וניר צבי. כמו כן, במסגרת קידום תהליכי התחדשות עירונית תתאפשר תוספת של כ-3,000 יחידות דיור שישווקו על קרקע להשלמה עבור מתחמים להתחדשות עירונית, בהיקף של עד 10% מכלל השטח המיועד להסכם.

כחלק מההסכם הגג ישודרגו תשתיות התחבורה של העיר ויחוברו חלקיה המזרחיים והמערביים עם מרכזה. כמו כן, ייסלל כביש 200 המחבר בין כביש 431 לכבישים 1 ו-40; תוקם תחנת רכבת שלישית בעיר באזור התעשייה הצפוני; יבוצעו 2 הפרדות מפלסיות ויוקם מרכז תחבורתי משולב בתחנת הרכבת המרכזית. ההסכם אמור להבטיח את איתנותה של תחנת הרכבת המרכזית באמצעות הקמת שני פארקים תעסוקתיים משמעותיים בהיקף של כ- 1,300,000 מ”ר, בעלי נגישות למערכת התחבורה הארצית ולרכבת ומתחמי מסחר חדשים במרכז העיר.
‎במסגרת ההסכם יוקמו מוסדות ציבור חדשים בעיר, ובהם שני מרכזים קהילתיים, 5 מתנ”סים, 4 ספריות, 5 מגרשי ספורט, 49 בתי כנסת ו-8 מקוואות, 97 כיתות במעונות יום, 129 כיתות גני ילדים, 574 כיתות בית ספר ו-59 כיתות חינוך מיוחד. כמו כן, יושקעו תקציבים בחידוש פני העיר העתיקה, יפותחו פארקים ברחבי העיר, רשת שבילי אופניים ותשודרג קריית הספורט. דגש מיוחד יינתן להקמת תשתיות ביטחון מתקדמות בכל העיר לחיזוק הביטחון האישי.

מזל וברכה, ראש הממשלה וראש העיר לוחצים ידיים לאחר חתימת ההסכם. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

שר האוצר, משה כחלון התייחס להסכם הגג: “אנחנו חותמים כאן היום על הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם בישראל עד כה בהשקעה של 6.9 מיליארד שקל”. הוא הזכיר: “קיבלנו משבר דיור גדול וקשה של 12 שנים. לקחתי על עצמי את המשימה הזאת והתחייבתי להביא תוצאות”.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הוסיף: “לטעמי הסכם זה חשוב ביותר גם מפני שהוא מביא 20,000 יחידות דיור כולל ההתחדשות העירונית, גם מפני שאנו פועלים באופן משמעותי בתחום של שיקום שכונות בלוד, וגם מפני שאנו מטפלים בעיר שהיא מעורבת יהודית ערבית ויש להסכם הזה מסר של דו קיום ושל המשך שיתוף פעולה והמשך חיזוק החוסן של העיר. אני בטוח שההסכם הזה יביא לתוצאות טובות מאוד לתושבי העיר לוד, לזוגות הצעירים מלוד ומכל רחבי הארץ”.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, ציין כי “מדובר בהסכם האסטרטגי הגדול ביותר שנחתם בין הממשלה לעירייה בישראל, במסגרתו תזכה לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים שטרם נראו. הסכם זה יהפוך את לוד לעיר החכמה בארץ, בזכות תשתיות מתקדמות, טכנולוגיות חדשניות ובנייה מסיבית ומודרנית של מגורים, תעסוקה ומסחר. וכל זאת, בלב אזורי הביקוש. ההסכם, למעשה, יכפיל את מספר התושבים בעיר ויעצים אותה כלכלית וחברתית. הוא מבטא גם את התגייסותה של לוד לפתרון משבר הדיור בו נתונה המדינה. לוד תזכה להשקעה ממשלתית בסכומים שלא ידעה מימיה. זהו יום היסטורי לעיר לוד! ב-7 השנים הקרובות, הרף עין במונחים של העיר, תשתנה לוד בצורה שטרם חוותה העיר בכל שנות קיומה “לוד 2025, תהיה בע”ה עיר חדישה, ירוקה ומודרנית, עם נגישות תחבורתית מעולה. אני מזמין את כולם להצטרף למהפכה, ואתם חייבים להודות, זה נשמע לוד מאוד”!

נתניהו: “מה שאתם רואים פה היום זה מהפכה בעיר לוד, העיר לוד הולכת להיות עיר ואם בלבה של מדינת ישראל, עכשיו לוד במרכז העשייה והצמיחה. יאיר, אתה תותח!!! כמו שאמרו שר האוצר ושר השיכון ובצדק, יש עם מי לעבוד בלוד, ויש על מה לעבוד, יש לחץ של עבודה וזה מורגש היטב, היו בלוד תקופות קשות, אני חושב שהיום יש פה מעשה, יש פה מהלך גדול מאוד, של הסכם גג לבניית 20,000 יחידות דיור, זה לא רק סימון מטרה זה מתן האמצעים למימוש המטרה, מה שהסכם הגג מבטיח שלא יהיה פער בתשתיות, המדינה מתחייבת צעד בצעד, לצד מבני הדיור לתת את התשתיות הנדרשות, ואז אין פקק, והעסק זז ורץ, מה שאתם רואים פה היום זה מהפכה בעיר לוד, העיר לוד הולכת להיות עיר ואם בלבה של מדינת ישראל, לוד היא במרכז, עכשיו לוד במרכז העשייה והצמיחה, חוללנו כאן שינוי גדול, אני זוכר את העיר לוד, ואנחנו רוצים לבנות את לוד, רצינו להביא לכאן תקציבים, אבל בלעדי הנהגה מקומית שבאה בעוצמה ואתה מייצג את ההנהגה הזאת כאן יאיר, אני שמח שיש מישהו שכל הזמן קודח לי ואומר אנחנו רוצים עוד. המעשה הזה הוא חשוב למדינה, שיהודים, נוצרים ומוסלמים יכולים לחיות יחד בעיר שפורחת ומתפתחת. הסוד של ההצלחה באופן טבעי, זו הצמיחה של העיר וראיתי את אותו גשר ישן שעברתי בדרכי לכאן, היום אנחנו בונים גשרים חדשים ללוד. לוד היא מרכז הארץ והתעסוקה יחד עם התשתיות, התשתיות יחד עם הבנייה מבטיחה שתהיה פה צמיחה, ולכן אנו יכולים להגיד היום בבטחה, כולם ביחד, מזל טוב ללוד, דבר טוב קורה בלוד”!