Site icon מקומונט לוד

ניהול מערכות מידע – כל מה שחשוב לדעת

לימודי הנדסת מערכות מידע מתמקדים בתפעול מערך המחשוב של עסקים וארגונים ובבניית האסטרטגיה הטכנולוגית הנדרשת לשם פעילות תקינה ורווחית. בהכשרת מהנדסי מערכות מידע מושם דגש על שיטות כמותיות והאוטומציה של עיבוד המידע לטובת ניהול מערכות מידע מורכבות ביעילות. כאשר מדובר על מערכות מידע תואר ראשון כולל תחומים כמו, מודלים מתמטיים לחקר ביצועים, אלגוריתמיקה ומערכות מידע, בינה מלאכותית, למידת מכונה ועוד.

מערכות מידע תואר ראשון

בוגרי תוכנית מערכות מידע אוניברסיטת חיפה מבוקשים מאוד בשוק עצום שרק הולך ומתפתח כיום עם ההתקדמות לעידן של אוטומציה דיגיטלי. בעידן בו מערכת המידע תופסת מקום מרכזי בפעילותם של עסקים וארגונים לבוגרי מערכות מידע תואר ראשון יש צורך רב. הסטודנטים לומדים כיצד עובד מחשוב ענן, איך לשמור על פרטיות בעידן של הרשתות החברתיות וכדומה.

הנדסת מערכות מידע בן גוריון

בנוסף במסגרת הנדסת מערכות מידע בן גוריון התלמידים לומדים כיצד לנהל מסחר אלקטרוני ומכרזים מסוגים שונים כולל כאלה עם מרובי משתמשים. עוד לומדים במסגרת לימודי הנדסת מערכות מידע כיצד יש להקים מערכות המלצה המתבססות על מידע רב וכיצד לקשר בין חלקי מידע מבוזרים הנפרסים על פני אתרים מרוחקים.

צילום: freepik

תחומי לימוד

מטרת לימודי הנדסת מערכות מידע בן גוריון היא להכשיר בוגרים כך שיוכלו להשתלב באופן יעיל בתכנון, עיצוב, פיתוח, ניתוח יישום וניהול של מערכות ממוחשבות מסגים שונים. תוכנית הלימודים הינה בינתחומית וכוללת מגוון רחב של קורסים במדעי המחשב, מתמטיקה, סטטיסטיקה, מדעי ההנדסה, מדעי הניהול והכלכלה ובינה מלאכותית.

עבודה בתחום

מהנדסי מערכות מידע עובדים במגוון של ארגונים שונים במגזר הפרטי והציבורי בהם מפתחים ומשתמשים במערכות ממוחשבות. מדובר בין היתר על בתי תוכנה, משרדי ממשלה, חברות ייעוץ למחשוב, חברות כספים, ביטוח ובנקים, מפעלי תעשייה, ארגוני שיווק ומסחר אלקטרוני, מוסדות רפואיים, אוניברסיטאות ומוסדות מחקר, מפעלי הייטק וחברת הזנק.

 בהתאם לנתונים

אם אתם מתעניינים באפשרות של ללמוד מערכות מידע אוניברסיטת חיפה או בן גוריון כדאי לכם להיכנס לאתר שוקיסט ולבדוק את הסיכויים שלכם באופן ריאלי. תוכלו באמצעות השקלול של האתר להבין אילו מקצועות בבגרות או מרכיבים של הפסיכומטרי כדאי לכם לשפר על מנת להתקבל למוסדות השונים.