Site icon מקומונט לוד

ניקוי שטיחים מקצועי

ניקוי שטיחים פרסיים!

שטיחים פרסיים נחשבים כשטיחים הכי יקרים והכי משובחים בעולם ולכם הם זקוקים גם לניקוי שטיחים ע”י חברה מקצועית.
שטיחים פרסיים ארוגים ידנית ומחירם יקר. הם נארגים בעזרת נול, מכונת אריגה ידנית עשויה עץ, המשמשת מאז ומעולם לאריגת שטיחים בעבודת יד. יש 3 סוגים של שטיחים פרסיים הנבדלים זה מזה בחומר הגלם, אך הטכניקה שקוראים לה טכניקת השתי- משותפת לעולם.

לאריגה של שטיח פרסי קוראים אריגת שתי. חוטים שעוברים דרך כל השטיח לאורך ויוצאים כפרנזים. חוטים אלה מהווים בסיס של כל שטיח פרסי, עליהם טווים אחר כך חוטים, יוצרים פלומה, דוגמאות ועוד.

סוגים של שטיח פרסי! 

צילום: באדיבות pixaby

שטיח שתי צמר-  זהו שטיח שעל הבסיס שלו הוא נארג כולו מחוטי צמר, רך וגמיש. מחוטי צמר טווים גם שטיחים אפגניים, תורכים ושטיחים עתיקים מאוד נארגו מהם.

שטיח שתי כותנה- זהו שטיח שעל בסיס השתי שלו אורגנים אותו מחוטי כותנה מאסיביים. השטיח נוקשה ויציב מאוד יותר מאשר סוגים אחרים של שטיחים. רוב השטיחים עשויים משתי כותנה הודים, פרסיים ועוד.

שטיח משי- מדובר על שטיח הנארג כולו מחוטי משי. הוא נפוץ בשטיחים מסוג: איספהן, קום, טבריז, שטיחים סיניים ועוד.

מלבד שימוש בחוטים מסוימים לצורך אריגת שטיח, מה שהופך אותו ליוקרתי יותר וגם מתבטא במחיר, יש חשיבות רבה לצפיפות החוטים.
ככל שיש יותר חוטים בשטיח והוא נארג צפוף, כך הוא יקר יותר. בעגת המקצוענים קוראים לזה קשר ויש שטיחים עם 80 אלף ועד מיליון קשרים למ”ר.

השטיח הפרסי נרטב- דחוף ניקוי שטיחים!

הרבה פעמים כאשר שוטפים את הבית, לפעמים נרטב גם השטיח, או שנשפך עליו חלילה נוזל כלשהו. נוזלים הם האויבים הכי מסוכנים של כל שטיח והם עלולים לקלקל שטיח שמחירו אלפי דולרים.
שטיח שתי צמר למשל אם הוא נרטב, הוא עלול לקבל מין צורה של “גלים”. בשטיח שתי כותנה רטיבות עלולה לפורר את השטיח וליצור בו קרעים. מלבד זאת השטיח עלול לפתח סוג של פטריית עובש ולאט לאט הוא פשוט יתפורר.
בשטיח שתי משי, אין סיכוי להציל שטיח רטוב, אלא אם כן מזמינים מיד חברת ניקוי שטיחים.

חברה מקצועית לניקוי שטיחים פרסיים ויוקרתיים!

אם חלילה נרטב לכם השטיח. הדרך היחידה להתמודד עם זה, היא להזמין חברת ניקוי שטיחים מקצועית ולעשות את זה כמה שיותר מהר לפני שהשטיח יינזק באופן קיצוני, יתחיל להתפורר, יתפוס פטרייה ויהיו בו קרעים ואז לא ניתן יהיה להציל אותו.
שטיחים פרסיים אפגניים, הודיים, סינים ועוד חייבים לקבל יד מקצועית של ניקוי מחברת שמבינה בחומרי ניקוי והתאמתם לסוג חוטי השטיח, כדי חלילה לא לגרום לו נזק.