Site icon מקומונט לוד

נלחמים בירי: עיריית לוד תפרסם שמות משפחות המעורבות בירי בתוך העיר

כדור תועה בבית מגורים בלוד. צילום: אביחי טבק

בהודעה שפירסמה דוברות העירייה באתר האינטרנט העירוני ובעמוד הפייסבוק של עיריית לוד הופצו שמות משפחות המתגוררות בשכונת פרדס שניר בעיר כשלטענת העירייה הן האחראיות לירי אמש בשכונה. “מהיום נפרסם את שמות המשפחות שמעורבות באירועי ירי ונפעל לסילוקן מהעיר” נכתב בהודעת העירייה.

“מהיום נפרסם את שמות המשפחות שמעורבות באירועי ירי, נפעל לסילוקן מהעיר ולהפסקת כל שירות עירוני למשפחות אלה שמסכנות את שלום הציבור היהודי והערבי כאחד. חובתנו להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה לרבות דרישה להחמרת הענישה כנגד מחזיקי נשק בלתי חוקי”. כך, בצירוף שמותיהן של משפחות מוכרות המתגוררות בשכונת פרדס שניר פרסמה היום עיריית לוד במדיות הרשמיות שלה, מתוך כוונה להסיר את הכפפות במלחמה בתופעת הירי הלא חוקי בעיר עד להפסקתו המוחלטת.

בצעד חריג החליטה העירייה לנקוט בצעדים מחמירים כנגד משפחות מלוד המעורבות באירועי ירי. בתוך כך הודיעה העירייה כי מעתה, תפרסם את שמות המשפחות ותפעל לסילוקן מהעיר, לרבות הפסקת כל שירות עירוני, ביצוע הריסות של מבנים בלתי חוקיים של משפחות אלה וביתר שאת, הטלת קנסות כבדים, בחינת ניתוק חיבורים פיראטיים למים וחשמל, וביצוע צעדים נחושים ובלתי מתפשרים עד להרחקתן של משפחות אלה מהעיר.

צילום: משטרת ישראל

בעיריית לוד מציינים כי תופעת הירי פוגעת באופן קשה בתחושת הביטחון האישי של תושבי העיר, מהווה סיכון של ממש בשל החשש מפני פגיעה באזרחים ובתושבים חפים מפשע.

מידי יום כמעט, בשעות ערב מוקדמות עם רדת החשיכה, מחרידים קולות ירי את שלוותם של תושבי העיר. התופעה מתרחבת בשעות הלילה המאוחרות בעיקר, כאשר תושבי לוד מתעוררים בבעתה, נוכח קולות ירי חוזרים ונשנים, הנשמעים בעוצמה רבה במשך דקות ארוכות, הן של ירי בודד והן של צרורות.

יצוין כי במהלך השנים האחרונות, פנתה עיריית לוד מספר פעמים לממשלת ישראל בנושא זה, בטענה כי ריבוי האמל״ח ואירועי הירי במגזר הערבי בלוד, מסכנים את שלום הציבור היהודי והערבי כאחד, וכי יש לראות בכך בעיה לאומית ולא רק מקומית.
בעירייה מציינים כי תושבי העיר לא צריכים לחיות בפחד בשל אירועי הירי במגזר הערבי בעיר, המהווים את אחד הגורמים העיקריים להגירה שלילית מהעיר.

צילום: משטרת ישראל

“אי אפשר לעבור לסדר היום או להקל ראש באירועי אלימות חוזרים ונשנים אלה. חובתנו להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה!”

יצוין כי המשטרה והשיטור העירוני פועלים ביד קשה בשנה האחרונה כנגד התופעה החמורה, וכי יש הישגים משמעותיים של תפיסת חשודים באחזקת אמל”ח ונשק בלתי חוקי, אבל מדובר במאבק ארוך ועיקש.

כן קוראים בעירייה להחמיר את הענישה על ירי, שכן העונש הנמוך הקבוע כיום בצד עבירות אלה, אינו מרתיע ואינו מאפשר אכיפה אפקטיבית