Site icon מקומונט לוד

נערים מגני יער בלוד נתפסו והודו לאחר שריססו גרפיטי ברחבי השכונה

לאחרונה התפתחה תופעה מכוערת בעיר ובשכונת גני יער של השחתת רכוש ציבורי בפארקים וריסוס כתובות גרפיטי אשר הסבו לעירייה נזק כספי רב .העירייה מבקשת את סיוע התושבים בדיווח (אנונימי) למוקד על כל אירוע בו הם מבחינים כדי ללכוד את האחראים .

כנגד כל מי שייתפס, יפתחו הליכים פליליים ואזרחיים, לרבות תביעות אישיות בגין הנזק הכספי כנגד העבריינים או כנגד הוריהם כאשר המדובר בקטינים. 

תופעת הוונדליזם ממנה סובלות ערים רבות בישראל בעיקר בחופשת הקיץ, לא פוסחת על לוד. הגנים המטופחים ומתקני המשחקים אשר בהקמת כל אחד מהם הושקעו מאות אלפי שקלים, מהווים יעד מועדף למשחיתי רכוש, על אף שהמדובר ברכוש ציבורי אשר הוצב להנאתם ורווחתם של תושבי העיר.

כתובות גרפיטי מכוערות הסבו נזק כספי וסביבתי בשכונת גני יער. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

לאחר שהשקיעה העירייה מיליוני שקלים בהקמת פארקים חדשים וגני שעשועים ברחבי העיר, אירעו למרבה הצער לאחרונה בלוד, מספר ונדליזם חמורים, בין היתר השחתת ציליות בפארקים וגרימת נזק למתקני הפארק, ותופעה חמורה של ריסוס כתובות גרפיטי, בעיקר בשכונת גני יער.

חוק העונשין קובע כי מעשי ונדליזם וריסוס כתובות “גרפיטי”, הינם מעשי בריונות אשר בגינם נקבעו עונשים חמורים, לרבות הגשת כתבי אישום, מאסרים בפועל והטל קנסות כבדים.

לפני זמן מה כזכור, נצפו במצלמות הביטחון שהציבה העירייה ברחבי העיר, 2 נערים רכובים על אופניים, מגיעים לגן אברהם ושורפים בזדון את מתקן המשחקים. הנזק שנגרם לרכוש הציבורי נאמד בעשרות אלפי שקלים. החשודים בהצתה נתפסו בסיוע של תושבים ובסיוע מצלמות האבטחה.

וגם הפעם הוכיחו מצלמות הביטחון את יעילותן. לאחרונה נתפסו שני נערים קטינים בני 13 ו-16, אשר נצפו במצלמות הביטחון של העירייה לאחר שריססו כתובות גרפיטי בשכונת גני יער. לאחר שהעירייה הגישה תלונה במשטרה ולאחר חקירה קצרה, נתפסו הנערים והודו במעשה. בגיר אשר היה מודע למעשה נלקח לחקירה וקיבל בשלב הראשון 15 יום מעצר בית.

“אין דבר שמקומם אותי יותר מגרפיטי”, אמר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, “זו עבריינות לשמה המשחיתה את הרכוש הציבורי, לבטח כשהגרפיטי מלא בנאצה ושנאה. נעניש בחומרה כל אדם שייתפס משחית רכוש ציבורי. הצד המנחם בסיפור הוא שיש לנו מצלמות וכעת קל יותר לאתר את הנוער הסורר, כשם ששני נהערים בגני יער נתפסו והודו במעשה החמור והמכוער. נמשיך לרכז מאמץ מיוחד כדי לתפוס ולהעניש בחומרה כל אדם שייתפס פוגע ברכוש ציבורי, בין אם קטין הוא, ובין אם מבוגר וננקוט כנגדם בהליכים פליליים ואזרחיים. העירייה תתבע אזרחית את הנערים ותטיל קנסות כבדים לכל משפחה, הנערים יצטרכו לעבוד קשה כל הקיץ כדי לממן את הנזקים האלה”. בתוך כך הנחה ראש העיר לתגבר את הסיורים של השיטור העירוני בגנים הציבוריים ולהרחיב עוד ועוד את הצבת מצלמות הביטחון בכל הפארקים בעיר, כדי לאפשר התערבות מהירה ולכידת משחיתי רכוש ציבורי.

גם תלונות על רעש בשעות לילה מאוחרות טופלו השבוע. 3 נערים שהקימו רעש חריג במתחם הצופים והפריעו את מנוחת תושבים המתגוררים בסמוך, קיבלו דוחות בסך 250 ₪ כל אחד.

ראש העיר פונה לתושבי העיר לסייע במאבק בתופעת הוונדליזם. “תושבים יקרים, אנו מבקשים את עזרתכם, כל מי שניתקל במעשי השחתה או שמבחין בנערים המרססים כתובות גרפיטי, מתבקש לדווח מיידית למוקד העירוני 106 כדי לאפשר התערבות מיידית בזמן אמת ולסייע בלכידת העבריינים, אין צורך להזדהות” ציין יאיר רביבו, “עיריית לוד ומשטרת לוד מתייחסים לכל אירוע ונדליזם בחומרה רבה ונעשה את הכל ללכוד את עבריינים המשחיתים רכוש ציבורי הפוגע באיכות החיים של כולנו, כדי שהם יישאו בתוצאות מעשיהם הנפשעים”.