Site icon מקומונט לוד

נפגעתם פגיעה משמעותית בעקבות תאונה? כך תפעלו

קרדיט - Pixabay

לצערנו, תאונות שונות, כולל תאונות קשות בעלות השלכות מרחיקות לכת, הן חלק מחיינו. תאונות דרכים הן אחד מסוגי התאונות הנפוצים במסגרתן הפגיעות יכולות להיות בסדרי גודל שונים, החל מפגיעה קלה ועד פגיעות קשות ואף קטלניות. גם תאונות עבודה יכולות להיות קשות ולגרום לנפגע לנזק משמעותי. תביעות המוגשות בעקבות תאונות קשות הן מורכבות וכוללות בד”כ הגשת תביעות לכמה גורמים. גורם מרכזי לו מוגשת תביעה הוא המוסד לביטוח לאומי, כאשר הקושי מתעורר בעיקר לגבי קביעת אחוזי נכות קבועים המצביעים על קצבת נכות קבועה. עורך דין תאונות קשות יסייע בהגשת התביעה, בניסוח חד וברור שלה וצירוף כל המסמכים שיגבו את התביעה. מעבר לכך, הנחיה שלו לפני וועדה רפואית או ייצוג על ידו בוועדת ערר יכולים לשנות את התמונה ולמקסם את הפיצוי.

תביעת חברת ביטוח: משוכה שיש לעבור

מעבר להגשת תצביעה לביטוח לאומי ישנם מצבים רבים בהם מוגשת תביעה גם לחברת ביטוח פרטית. כאשר זו תאונת דרכים, התביעה תוגש לחברת הביטוח בה יש לנפגע ביטוח חובה. אם זו תאונת עבודה תוגש תביעה לחברת הביטוח בה יש לנפגע ביטוח אובדן כושר עבודה (לרוב דרך הפנסיה). גם הגשת תביעה לחברת ביטוח אינה עניין פשוט, במיוחד כאשר הפגיעה קשה וארוכת טווח ולכן גם הפיצוי צריך להיות בהתאם. עורך הדין ינהל מו”מ מול חברת הביטוח במקרה של דחיית התביעה שהגשתם וניסיון מצד חברת הביטוח להכיר רק בחלק מהפגיעה והנזקים בעקבותיה. אם מדובר על תאונה קשה ניתן לתבוע תשלום תכוף המהווה מקדמה לשאר הפיצוי וניתן באופן מיידי. עורך הדין יסייע גם בכך.

ישנו גורם האחראי לפגיעה? ממשו את זכותכם לפיצוי גם ממנו

מלבד הגורמים האחראים למתן פיצוי כמו ביטוח לאומי וחברות ביטוח פרטיות, ניתן לקבל בעזרת תביעת נזיקין פיצוי גם מגורם האחראי לפגיעה. כך למשל, אם הפגיעה קרתה כתוצאה מעבודה עם מכונה שאינה תקינה במקום העבודה, ניתן לתבוע גם את מקום העבודה דרך חברת הביטוח שלו. אם מעדתם בשל בור במדרכה, ניתן לתבוע את הרשות המקומית שלא טיפלה במפגע. זוהי דרך נוספת למקסם את הפיצוי ולהגיע לסכום גבוה יותר שייתן לכם שקט בתקופת השיקום, יאפשר לכם להתמקד בו ובטיפול הרפואי שעליכם לעבור ולתת לעצמכם את הזמן להתאושש עד חזרה מלאה לשגרה או בניית שגרה חדשה אם הפגיעה היא תמידית.

עו”ד דניאל רייכמן מתמחה בנזקי גוף. הוא מלווה ומייצג נפגעים מול מוסדות רבי כוח כמו חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי עד למימוש מלוא זכויותיהם. מוזמנים ליצור קשר.