Site icon מקומונט לוד

סובלים מאבנים בכליות אלו 4 הטיפים שיעזרו לכם

הגוף שלנו הוא חלק ממערכת מופלאה, אשר מאפשרת לנו להתקיים בעולם באין חשש, תוך שאנחנו אוכלים, רוקדים, הולכים, מדברים ועושים כל מה שאנחנו צריכים כדי להמשיך ולקיים את אורח חיינו. מתי אנחנו מתחילים לשים לב לגוף שלנו? ברגע בו מחלה או כאב, מונעים מאיתנו לעשות כל מה שנרצה באין חשש. נפרוליתיאזיס או בשמו השני: ‘אבנים בכליות’, היא תופעה בה מערכת השתן לא עושה את עבודתה כמו שצריך ויוצרת כמו גבישים קטנים בכליות. בדרך כלל, הסובלים מהתופעה, ידווחו על כאבים עזים, תחושה של צמרמורת, סחרחורת ואף יעידו על טיפות דם המופיעות במתן שתן. במאמר הבא נדבר על הגורמים הנפוצים להיווצרות אותן אבנים ועל הפעולות אותן ניתן לנקוט, כדי למנוע את הישנות התופעה בפעמים הבאות.

כמה מילים על מערכת השתן שלנו

על מנת שהגוף שלנו יצליח למלא אחר הדרישות שלנו במהלך היום, הוא זקוק לאנרגיה, הניתנת לו באמצעות האוכל ומי השתיה אותם אנחנו צורכים. מערכת העיכול מטפלת בזיקוק האוכל המוצק אותו אנחנו צורכים ופירוק של זה לאבני בניין המיועדים לשמירה על הגוף. לעומת זאת, מערכת השתן, היא מערכת נפרדת, שתפקידה הוא לקחת את הנוזלים, להשתמש בהם ולהוציא את המלחים והחומרים הנותרים, דרך מערכת השתן, החוצה. הכליות שלנו הן אלו שתפקידן הוא להמיס את המלחים השונים לפני שאלו ימשיכו הלאה במסען החוצה מהגוף. מתי תהיה בעיה? כאשר הכליות לא מצליחות להמיס את המינרלים ואלו נותרים בתור גבישים קטנים. במרבית המקרים, האבנים נוצרות מתערובת של סידן ואוקסלט או סידן ופוספט, ישנם מקרים בהם האבנים הן תולדה של פירוק חלבונים לא מוצלח, בעיקר בקרב מי שסובלים מהשמנת יתר.

צילום: UNSPLASH

מה אפשר לעשות כדי למנוע את הישנות התופעה

חשוב לנו להגיד כאן, כי אנחנו לא יכולים לספק לכם אבחנה רפואית מעבר למסך המחשב, כל עוד אנחנו לא מכירים את הסיפור שלכם באופן אישי. כמובן, במידה ואתם מרגישים לא טוב, זה הזמן להיוועץ ברופא ולקבל את הטיפול הדרוש. פה, ננסה להביא כמה טיפים קטנים, עבור מי שרוצים לשמור על הבריאות שלהם לאורך זמן ולהימנע מתופעה חוזרת של אבנים בכליות.

טיפ ראשון, הקפדה על תזונה מתאימה: משום שאבנים בכליות נוצרות בעקבות ריכוז גבוה של מלחים ומינרלים כמו סידן, הרי שכדאי להקפיד על תזונה מאוזנת. כזו שכוללת מאכלים המכילים סיבים כמו פירות וירקות, כדאי להגביל כמובן את צריכת המלח והנתרן, להימנע ממאכלים מטוגנים וכיוצא באלו. מי שסובלים גם מהשמנת יתר כתוספת וזה אחד הגורמים לבעיה, יכולים לקבל מענה אצל תזונאית בניסיון להגיע למשקל תקין שיתמוך בתהליך הריפוי שלהם.

טיפ שני, לשתות הרבה מים: ככל שיהיו יותר מים, כך הגוף יצליח להמיס את המלחים בצורה טובה יותר ואפקטיבית. התברר כי הוספה של לימון או לימונדה לכמות הנוזלים, מיטיבה עם הגוף.

טיפ שלישי, לקחת תוספי תזונה המאושרים על ידי רופא: קיימת אפשרות להיעזר בתוספי תזונה טבעיים כדי לשפר את העבודה של מערכת השתן לאורך הזמן. כמובן, תמיד הכי חשוב זה להיוועץ ברופא שלכם לפני נטילה של כל טיפול תרופתי.

טיפ רביעי, ללכת לשירותים ברגע בו אתם מרגישים שיש צורך: הגוף שלנו מאותת לנו ומסביר לנו מה הוא צריך. אם אתם מרגישים כי שלפוחית השתן שלכם דורשת מכם להגיע במהירות לשירותים, אל תתמהמהו ועשו מה שצריך כדי לשמור על עצמכם.