Site icon מקומונט לוד

סוגי פטריות שכדאי להכיר

פטריות מהוות מאכל פופולארי מאוד. ניתן לשלב את הפטריות במגוון מאפים ותבשילים שונים, כאשר חשוב מאוד לרכוש מראש פטריות טריות איכותיות ולשלב אותן בצורה נכונה בכל תבשיל או מאפה. הפטריות משדרגות לחלוטין את הטעם, מדייקות אותו ומעניקות חוויה קולינרית עשירה וטעימה. אם אתם תוהים איזה סוגי פטריות ניתן למצוא כיום, איזה מהם כדאי לכם לרכוש וכיצד ניתן לשלב אותן בצורה הטובה ביותר בתבשילים שונים או במאפים שונים, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

פטריות טריות שכדאי להכיר

הנה כמה סוגי פטריות בסופר שניתן למצוא, איכותיות וטעימות שבהחלט כדאי לכם להכיר:

פטריות שימג’י חומות ולבנות- מדובר על פטריות מרהיבות ביופיין אשר גדלות בטבע על עצי אשור. לפטריות המדוברות יש רגל ארוכה וראש קטן אשר משתלבים בצורה מרהיבה לדמוי זר פרחים שמעניק לכל מנה טעם, חן ועניין. הפטריות מכילות רכיבים שונים מעוררי טעם אשר מתפתחים לאחר שמקפיצים אותן או מבשלים אותן. המרקם האיכותי של הפטריות והצורה היפה שלהן נשמרים גם לאחר תהליך בישול ממושך. אם אתם תוהים כיצד ניתן לשלב את הפטריות הללו במאכלים שונים, כדאי שתדעו כי מדובר על פטריות שמשתלבות בצורה נפלאה בריזוטו, רטבים שונים לפסטות, מרקים, מוקפצים, מאפים שונים, תבשילים שונים. לפני הבישול יש להפריד את הפטריות על ידי חיתוך הבסיס וחשוב לבשל או להקפיץ אותן פרק זמן קצר לפני ההגשה.

סוג נוסף של פטריות הוא פטריות יער טריות אשר גדלות על עצים בטבע. לפטריות הללו יש מרקם בשרני וניחוח עדין של יער. הן ידועות כבעלות פעילות נוגדת חמצון גבוהה,  פעילות בהורדת שומנים וכולסטרול בדם ועוד. מכיוון שיש לפטריות הללו טעם עדין ניתן לשלב אותן במתכוני פטריות שונים לרבות סלטים, תבשילים או מאפים. ניתן לשלב את הפטריות במאכלים השונים לאחר שמשרים אותן במרינאדה או לאחר שמטגנים אותן.

צילום: PIXABAY

סוג נוסף של פטריות הוא פטריות שיטאקי בצורה טבעית וטרייה מדובר על פטריות בשרניות, ארומטיות וטעימות מאוד. הפטריות הללו משדרגות כל תבשיל ומעניקות לו ארומה ייחודית ביותר. המקור של הפטריות הללו הוא ביפן ובגידול המסורתי שלהן ניתן למצוא אותן על גזעי עץ האלון או על עצי אלון כרותים. על פי הרפואה הסינית העתיקה לפטריות הללו יש סגולות מרפא רבות ומגוונות לרבות פעילות נוגדת חמצון גבוה. הפטריות מכילות שבע מתוך שמונה חומצות אמינו אשר ידועות כחיוניות לתזונה של האדם ומלבד זאת הן עשירות בברזל, ויטמינים, סיבים תזונתיים ומהוות מקור מעולה לחלבון. ניתן להשתמש בפטריות הללו ברטבים עשירים ומיוחדים לפסטות, בשילוב עם נודלס או ירקות מוקפצים, בקישים, בסלטים וגם בתבשילי בשר ועוף. מומלץ להוריד את רגל הפטריה לפני השימוש.

סוג נוסף הוא פטריות מלך היער. מדובר על פטריות שהמראה שלהן מיוחד והטעם שלהן מדהים ועשיר. הן מוגשות במסעדות יוקרה רבות בעולם ולא מעט שפים אוהבים להשתמש בהן עבור תבשילים ומאפים שונים בשל העובדה שניתן להשתמש בכל הפטרייה ולאכול את כולה. לפטריות יש  מראה אלגנטי ורכב ארוכה ורחבה שכולה אכילה, טעימה ומזינה. בניגוד לפטריות אחרות המרקם שלה חלק כמשי ובשרני. מעבר לכך גם לפטריות המדוברות יש סגולות בריאותיות רבות. כדאי מאוד לשלב את הפטריות הללן במתכונים של תבשילי עוף, דגים ובשר וכן ברטבים שונים ובמרקם שונים. מדובר על פטריות שסופגות נוזלים ועל כן הם מאוד מתאימות למתכונים רטובים.

סוג נוסף של פטריות הוא פטריות השינוקי. מדובר על פטריות עם טעם מתוק למדי אשר משתלב בצורה נהדרת במגוון תבשילים שונים. לפטרייה יש רגל ארוכה אשר שומרת על הפריכות שלה גם לאחר בישול ארוך. הפטריות הללו עשירות בברזל, חלבון, אשלגן, תיאמין וריבופלבין. מדובר על פטריות שניתן לשלב בפסטה, עוף, דגים וניתן גם לטגן אותן בטמפורה.