Site icon מקומונט לוד

סידור וניקיון בתים בלוד

ישנם בתים הסובלים ממצב של הזנחה ובהם אנו יכולים למצוא חפצים ואשפה שנאגרו במשך תקופה ארוכה, עד כדי כך שהם הפכו למטרד של ממש ומציבים קושי בפינוי וניקוי הנכס.

מצבים שכאלו עלולים להתרחש במקרים שונים. דוגמאות שכיחות הן דירות שמקבלים בירושה ולא עושים בהן שימוש במשך זמן רב, אנשים אשר מקדישים את חייהם לפיתוח הקריירה ואין להם זמן לטפל במטלות הבית, או המקרים של אגרנים כפייתיים. כל מקרה מציב את האתגרים הייחודיים שלו, ובהתאם לכך צורת ההתמודדות. אך מה שבטוח זה שמדובר בהרבה יותר מעבודת ניקיון שגרתית.

לצד הצורך בפינוי כמות גדולה של פסולת, יש גם צורך במתן מענה לבעיות תברואה רבות. זוהי אינה עבודה לעוזרת הבית, וגם לא עבודה שתוכלו לעשות בעצמכם. לצורך כך ישנן חברות סידור וניקיון בתים בלוד.

לעזאזל, כיצד מגיעים למצב הזה?!

לפעמים קורה שיש לכם יום עמוס ואין לכם זמן לבשל ולנקות, ואתם פשוט מזמינים אוכל ומשאירים את כל הכלים במטבח. בתקווה שלמחרת יהיה לכם זמן לנקות ולארגן את הבית. אך ישנם גם אנשים החיים בשגרה של שעות עבודה מרובות והם מגיעים למצב של אי סדר קיצוני. במהרה ביתם מתמלא בחפצים ואשפה, ואלו יוצרים בעיות תברואתיות שונות. ותוך זמן קצר העניינים יוצאים משליטה ואין להם מושג מהיכן להתחיל ואיך לפנות את האשפה.

מקרים אחרים יכולים להיות של אגרנים כפייתיים, כאן לא מדובר במקרה של חוסר זמן לנקות. כאן מדובר בזמן רב שהם משקיעים לצורך איסוף אובססיבי של חפצים ואגירתם בדירה. בדירות שכאלו אנו עשויים למצוא ערמות אשפה הממלאות את כל חללי הבית ואינן מאפשרות לקיים בו חיים תקינים. הסובלים מהפרעת אגרנות כפייתית אינם מסוגלים לשלוט בדפוס התנהגות זו, למרות שלמתבונן מהצד היא נראית לא הגיונית ואפילו הרסנית.

כאמור זוהי הפרעה נפשית הגורמת מצוקה לדיירי הבית וגם לשכנים, זאת בשל מטרד הריח ובעיות התברואה. כמו כן אגרנים כפייתיים נוטים להשתלט גם על המרחב המשותף בבניין ולמלא אותו בחפציהם הרבים – חפצים אשר בעיני כולם נחשבים לאשפה.

מצב של אגרנות כפייתית הוא מצב מסוכן ובעייתי מאוד. ההתמודדות איתו היא אינה פשוטה. ישנם קשיים פיזיים בהתמודדות עם כמויות האשפה, וישנם גם קשיים בהתמודדות עם האגרן עצמו שמגיב בצורה לא רציונלית. חברה המעניקה שירותי סדר וניקיון בתים בלוד צריכה לגלות רגישות רבה במקרים אלו. רק חברות מעטות מסוגלות לטפל בבעיה זו.