Site icon מקומונט לוד

סיור סליחות בירושלים? אפשר גם בלוד!

לרגל חודש הסליחות ועשרת ימי התשובה: ארגון אשכולות בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך החליטו להראות שאפשר גם אחרת ולרגל חודש אלול תש”ף, מציעים לקהל הרחב אירועי סליחות חווייתיים לא רק בירושלים וצפת, כפי שהתרגלנו כל השנים, אלא גם במרכז הארץ – למשל בלוד.

 

ארגון אשכולות, פורום מרכזי סיור, לימוד ותודעה יהודית-ישראלית יציעו במהלך חודש אלול אירועי סליחות חווייתיים לציבור הרחב, בדגש על בני נוער ומבוגרים. האירועים יתקיימו בכ- 14 מוקדים שונים ברחבי הארץ. האירועים יציעו למשתתפים פעילות ערכית חווייתית בעלות סמלית של 20 ₪ למשתתף. הפעילויות כוללות היכרות עם ההיסטוריה והמורשת של הרחובות המוכרים לצד פעילות חווייתית נוספת כמו שחקני רחוב, נגנים, עששיות ועוד. האירועים שיתקיימו בערים שונות בהן ירושלים, טבריה, ראש פינה, עכו, קיסריה, חברון ועוד ילוו על ידי שחקנים ונגנים שיספרו על ההיסטוריה הייחודית של המקום באמצעות שירה ומשחק. באירועים משולבים מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של אשכולות והם מותנים בהרשמה מראש.

הסיור בלוד יתקיים בימים רביעי-חמישי 18-19/9, 25-26/9, 2-3/10 ויכלול סיור בעיר העתיקה של לוד, בין בתי הכנסת העתיקים לשוק העירוני בלוד, ישלב בין סיפורי העיר והסוחרים השונים שעברו בה לחיים של לימוד תורה וחיבור לאדמה. מתוך היכרות עם הדמויות השונות בעיר ילמדו המבקרים על האומץ לשינוי  במעגלי החיים שלנו, בבית, בעבודה ובמעגלי החברויות השונות בחיים.  לבסוף, מתוך פינות נסתרות ומיוחדות בעיר ילמדו המבקרים על המגוון הדתי והעדתי ועל היכולת להכיל ולקבל את השונה.

אדיר וישניה, מנכ”ל ארגון אשכולות: “חודשי אלול-תשרי מביאים עימם ניחוח חג והתחלה חדשה. ברוח התקופה אשכולות חונכת פרויקט “אירועי סליחות” שיחבר בין מוקדים היסטוריים ברחבי הארץ, להווי ומורשת מקומית, ולמנהג הסליחות והימים הנוראיים. האירועים שילווו בהדרכה מקצועית ופעילות חווייתית מותאמים לאוכלוסייה הבוגרת- הדור הצעיר והוותיק. מוזמנים להצטרף אלינו לחוויה קסומה, ולצאת יחד עם אוויר, אווירה והשראה אל השנה החדשה”

סיור סליחות באשכולות. צילום: מרכז סיור לימוד בשבילנו