בעמותת אור ירוק החליטו להתמקד השנה בתאונות דרכים בהן היו מעורבים צעירים (בני 18-24) ומהנתונים עולה כי בשנה האחרונה נהרגו 91 צעירים בכבישי ישראל. נתון המעמיד את שנת 2017 כשנה הקשה ביותר בעשור האחרון. ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “שנת 2017 היא השנה הקשה ביותר לצעירים בעשור האחרון עם למעלה מ- 90 בני נוער וצעירים שמצאו את מותם בכביש. נהגים צעירים הם חסרי ניסיון ומיומנויות נהיגה ולכן יש לשמור עליהם על ידי הוספה של ניידות תנועה והגברה של האכיפה בכבישים בכדי להרתיע את הצעירים מלבצע עבירות תנועה”
ב- 16 נובמבר 2017 נסע סמ”ר אריאל הרוש במסגרת שירותו הצבאי ליד קיבוץ יפתח שבגליל העליון כשנהג משאית התנגש חזיתית בטנדר הצבאי בו הוא נסע. מותו של אריאל נקבע עוד בשטח, בן 21 היה. הרוש הוא אחד מבין 91 צעירים (15-24) שנהרגו בשנת 2017 בתאונות דרכים. 91 בני אדם שטרם הגיעו לגיל 25 איבדו את חייהם על הכביש.
2017 הייתה השנה הקשה ביותר לצעירים על הכביש בעשור האחרון (2008-2017). בשנת 2017 נהרגו 91 צעירים בתאונות דרכים, בשנת 2016 נהרגו 85 צעירים ובשנת 2015 נהרגו 63 צעירים בתאונות דרכים.
גם בערים ובישובים חלה עליה משמעותית בשנה האחרונה ביחס לשנים שקדמו לה. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2017 נהרגו בערים ובישובים 27 צעירים (15-24), בשנת 2016 כולה נהרגו בערים ובישובים 22 צעירים, ובשנת 2015 כולה נהרגו בתאונות דרכים בערים ובישובים 17 צעירים. עוד עולה מהנתונים, כי בחודשים ינואר-אוקטובר 2017 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 2,715 צעירים, מתוכם 234 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “שנת 2017 היא השנה הקשה ביותר לצעירים בעשור האחרון עם למעלה מ- 90 בני נוער וצעירים שמצאו את מותם בכביש. נהגים צעירים הם חסרי ניסיון ומיומנויות נהיגה ולכן יש לשמור עליהם על ידי הוספה של ניידות תנועה והגברה של האכיפה בכבישים בכדי להרתיע את הצעירים מלבצע עבירות תנועה כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת, עבירות מסוכנות שעלולות להסתיים במוות. בנוסף יש להשקיע בחינוך ובהסברה על הסכנות הטמונות לנהג וליתר משתמשי הכביש. שילוב כוחות של כל הגורמים האחראים ימנע את הצעיר ההרוג הבא”.
ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לצעירים, בלוד נפצעו 3 צעירים באופן בינוני
- בירושלים נפגעו 308 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, שלושה צעירים נהרגו ו- 28 נפצעו באורח קשה.
- בתל אביב נפגעו 267 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, שלושה צעירים נהרגו ו- 22 נפצעו באורח קשה.
- בבאר שבע נפגעו 86 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, צעיר אחד נהרג ושישה נפצעו באורח קשה.
- בחיפה נפגעו 141 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, שני צעירים נהרגו ושמונה נפצעו באורח קשה.
- בראשון לציון נפגעו 63 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, צעיר אחד נהרג ותשעה נפצעו באורח קשה.
- בפתח תקוה נפגעו 83 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, צעיר אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה.
- בנתניה נפגעו 59 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, שני צעירים נהרגו, וחמישה נפצעו באורח קשה.
- ברמת גן נפגעו 58 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2017, צעיר אחד נהרג, וחמישה נפצעו באורח קשה.
בד בבד, מתפרסם סקר חדש שביצעו חניכי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק וחושף את הרגלי הנסיעה המדאיגים של הנהגים הצעירים ובני הנוער של ישראל. מהסקר עולה תמונה עגומה המראה כי בני נוער רבים נוהגים ונחשפים לנהיגה במהירות מופרזת, לדיבור בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, לנסיעה ללא חגורת בטיחות, למעבר באור אדום ולאי מתן זכות קדימה להולכי הרגל.
בין תוצאות הסקר:
- 45% מהצעירים מודים כי לפעמים או תמיד הם או מי שנוהג ברכב בו הם נוסעים לא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל.
- 25% מהצעירים או מי שנוהג ברכב בו הם נוסעים לא תמיד חוגרים חגורת בטיחות בנסיעה בעיר.
- 50% מהצעירים מודים כי לפעמים או תמיד הם או מי שנוהג ברכב בו הם נוסעים, נוסעים במהירות מופרזת.
- 38% מהצעירים מודים כי לפעמים או תמיד הם או מי שנוהג ברכב בו הם נוסעים מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית בזמן נהיגה.