Site icon מקומונט לוד

תגלית השנה ביריד התיירות הבינלאומי: העיר לוד

העיר לוד השתתפה ביריד התיירות הבינלאומי ולביתן שלה ביריד הגיע מבקרים רבים שהתפעלו מפועלה של העיר.

יריד התיירות הבינלאומי בת”א הפך לכנס החם של כל גופי התיירות הגדולים בישראל ובעולם. היריד השנתי שהתקיים בגני התערוכה משך אליו קהל רב של אנשי מקצוע בתחום תיירות הפנים והחוץ של ישראל. תגלית השנה הוא דווקא הביתן החדש של תיירות לוד שהתחילה לאחרונה להכיר בפוטנציאל הטמון בסיפור ההיסטורי והחברתי של העיר. ביוזמת מחזיק תיק התיירות בעיר, עמיחי לנגפלד ומנהל הגרעין התורני, בני פרינץ, ובעידודו של ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, הוקם מרכז סיור ‘בשבילוד’ המביא את הסיפור היהודי והציוני של העיר באופן מונגש וחוויתי ומקיים תכניות אירועים וסיורים בעיר וסביבתה למבקרים רבים.

בביתן הצבעוני והמרשים של לוד ביריד התיירות הבינלאומי. צילום: דוברות עיריית לוד.

“ההיסטוריה חזקה מהכול”, אומר רועי תנעמי, מנהל מרכז ‘בשבילוד’. “העיר הזו היא אחת הערים העתיקות בעולם, ובתקופת המשנה אף זכתה לכינוי: משנה לירושלים, בעקבות הפיכתה לעיר מרכזית, כלכלית ורוחנית בדור שלאחר חורבן בית שני. אז נראה לך שכמה שנים פחות טובות יפילו אותה? המיקום המרכזי של העיר, בין יפו לירושלים, הביא אותה לאורך כל התקופות להיות אבן שואבת.. גם היום, תפתח את המפה ותראה שלוד יושבת על עורקי התחבורה הראשיים של ישראל שלא לדבר על נתב”ג. אז איך קוראים ללוד פריפריה? לוד הייתה המקום בו התרחשו מדרשים וסיפורים רבים שהפכו לשורש המוסר וההלכה היהודית.”

את ביתן תיירות לוד ביריד חנכו ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, סגנו יוסי הרוש, חבר המועצה עמיחי לנגפלד ומנכ”ל העירייה אהרן אטיאס. ראש העיר הבטיח להמשיך בפיתוח התיירות בלוד העתיקה ואמר כי זהו צעד נוסף בתכניות הליבה הקורמות עור וגידים בתחום התיירות בלוד.

ראש העיר ביריד התיירות. צילום: דוברות עיריית לוד.

המבקרים שנכנסו לביתן הצבעוני והחי של תיירות לוד התרשמו ממגוון הסיורים והתכניות שיש לעיר להציע באמצעות מרכז סיור ‘בשבילוד’. “בשנה האחרונה הבאנו לעיר למעלה מ 5,000 מבקרים, שהכירו לראשונה את הסיפור של לוד”, מסכם רועי תנעמי. “לצד הרקע ההיסטורי, הרבה קבוצות מעוניינות להכיר את הסיפור של לוד כיום. בסיורים שלנו בלוד העתיקה אנחנו מפגישים את המבקרים עם שאלות מהותיות וחברתיות, כולל פאנלים עם דמויות מפתח הפועלות בעיר ממגזרים שונים. זו עיר מעניינת שמלבד הרקע ההיסטורי שלה, טומנת בחובה סיפור חברתי מרתק של חיים בעיר מעורבת ומגוון רב של עדות. השילוב הזה כיום הוא אחד הצדדים החזקים שלה, תמצית סיפורה של החברה בישראל”. כולם מוזמנים להכיר מקרוב.