ראש עיריית לוד יאיר רביבו החליט לצאת מאזור הנוחות ולהביע את דעתו גם בנוגע לפרסומת החדשה של פיצה דומינוס ל”פיצה־בורגר”, שאינה כשרה כמובן. “איסור בשר וחלב הוא מאבני היסוד של היהדות. למה צריך להתפרץ לסלון של כל בית ולפגוע ברגשות”
פיצה דומינוס, רשת מסעדות הפיצה מהמובילות בישראל עלתה בשבוע האחרון עם קמפיין למוצר חדש בשם פיצה־בורגר, פיצה עם פירורי המבורגר מעליה ותוספות שונות המעניקות לפיצה טעמים וסגנון של המבורגר.
מי שפחות התחבר לפרסומת הבולטת למוצר היה ראש העיר לוד, יאיר רביבו שפרסם אמש פוסט מהורהר בנושא בו כתב כך: “חייב לשתף אתכם במשהו שמפריע לי כבר כמה ימים. מי שרוצה לאכול לא כשר, זכותו המלאה. אבל מדוע חייבים לפרסם את זה בפרסומת בפריים טיים?”
רביבו הדגיש כי ודאי שישנה בחירה חופשית לכל אחד מה לאכול ומה למכור, אך בכל זאת הפריעה לו הפרהסיה של הפרסומות, כפי שהמשיך ואמר, “ככלות הכל, מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. איסור בשר וחלב הוא מאבני היסוד של היהדות. עד לפני כמה שנים הרשות השנייה היתה אוסרת פרסומת שכזו, ונראה שכעת הכל מותר, הכל בפרהסיה, ומי שרק יעביר ביקורת מיד יושמץ, יותקף וייחשב כחשוך. אני מאוד מאמין בסלוגן “חיה ותן לחיות”, שכל אחד יעשה מה שבא לו, אבל למה צריך להתפרץ לסלון של כל בית ולפגוע ברגשות רוב העם ששומר על כשרות.”, כך לדברי רביבו.
מדוע נזכר ראש העיר לפרסם את הפוסט דווקא עכשיו? קשה לדעת. למעשה, רשת הפיצריות היא אחת המפרסמות הקבועות והגדולות בטלויזיה, וכידוע, מלבד שני סניפים בפתח תקווה, כל שאר סניפי הרשת אינם כשרים – וכך גם כל הפיצות שפרסמה הרשת עד היום.
ייתכן והשם של המוצר החדש, “פיצה-בורגר” המבליט באופן חד את השילוב בין הגבינות לבשר הוא זה שהקפיץ את ראש העיר רביבו ואת מאות התומכים והמגיבים בעמוד הפיסבוק שלו.
אולי ישמח ראש העיר לשמוע שגם בסניפי הרשת הכשרים מגישים את המנה החדשה, בגרסה צמחונית וכשרה, אותה כבר טרחנו לטעום. והאמת – ראש העיר לא מפסיד כלום.