Site icon מקומונט לוד

ספרים לפסיכומטרי – למה כל כך חשוב לבחור אותם נכון?

מתכננים לגשת למבחן הפסיכומטרי? כאן נסביר את החשיבות של בחירת ספרים לפסיכומטרי ואיך תעשו את הבחירה הנכונה והמדויקת לכם!

המבחן הפסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי שונה לחלוטין ומבחינות רבות מהמבחנים האחרים, אותם אנו מכירים מתקופת לימודינו בבית הספר. אחד ההבדלים המשמעותיים בין סוגי המבחנים הוא, שבעוד שמבחן בבית הספר בודק את ההבנה של החומר הנלמד בכיתה ומשפיע רק על הציון השנתי, המבחן הפסיכומטרי נועד לעזור למוסדות להשכלה גבוהה לבצע סינון ראשוני של המבקשים להתקבל אליהם ללימודי תואר ראשון וכך ההשפעה של הפסיכומטרי היא על העתיד האקדמי כולו של הנבחן. זוהי הסיבה הראשונה לחשיבות של בחירת ספרי לימוד לפסיכומטרי.

התחומים הנבדקים

המבחן הפסיכומטרי מחולק לשלושה חלקים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית. למעשה, זהו הבדל נוסף בין המבחן הפסיכומטרי לבין המבחנים המוכרים לנו – המבחן לא בודק ידע בתחום מסוים, אלא פוטנציאל למידה בתחומים שונים. זוהי הסיבה השנייה לחשיבות הגבוהה של בחירת ספרי פסיכומטרי, שיעזרו לכם ללמוד לקראת המבחן באופן ברור ומובן.

צילום: Pixabay

החשיבות של בחירת ספרי פסיכומטרי

היות שלמבחן הפסיכומטרי יש חשיבות גבוהה כל כך מבחינת השפעה על העתיד האקדמי והתעסוקתי, חשוב לבחור נכון את הספרים מתוכם תלמדו. ככל שהספרים יהיו יותר ברורים ויותר ממוקדים על מה שחשוב, כך תוכלו ללמוד מהם טוב יותר ולהגדיל משמעותית את הסיכוי להצליח במבחן ולהתקבל אל התואר הרצוי לכם באוניברסיטה או המכללה הרצויה לכם.

אפשרויות הלימוד

קיימות שתי דרכים עיקריות ללמידה והכנה לקראת המבחן הפסיכומטרי: למידה עצמאית או למידה בקורס ייעודי. בשני המקרים צריך להיעזר בספרים. אבל בדרך כלל, כאשר הולכים ללמוד בקורס ייעודי לקראת הפסיכומטרי, מקבלים ספרים של המכון המקיים את הקורס. יחד עם זאת, במידה ותעדיפו ללמוד לבד, החשיבות של בחירת ספרים לפסיכומטרי עולה משמעותית והיא מוטלת עליכם.

המבנה של הספרים

אמנם קיימים הבדלים בין הספרים השונים, אבל המבנה הכללי שלהם די דומה. כולם מחולקים לפי תחומי הבחינה ובכולם יש טיפים ללמידה לקראת הבחינה עצמה, שמשתנים בין הספרים ובין השיטות. כמו כן, בכולם יש גם מבחנים לדוגמה, שיאפשרו לכם להתנסות לפני המבחן עצמו ולהבין טוב יותר לקראת מה אתם הולכים ולהגיע אל הבחינה עצמה עם יותר ביטחון.

בחירת הספרים

כיום קיימים סוגים רבים ושונים של ספרים לפסיכומטרי, ממש כפי שיש סוגים רבים של אנשים, הזקוקים לשיטות לימוד שונות. אחת הדוגמאות העיקריות לכך היא של אנשים בעלי ליקויי למידה, שצריכים סגנון למידה מותאם לצרכים שלהם. במקרה כזה, מומלץ לבחור ספרים מותאמים ללקויי למידה, כמו הספרים של מכללת זינוק. כמו כן, במידה ואתם מתכננים ללמוד לפסיכומטרי לבד, מומלץ לבחור ספרים עם כמה שיותר מבחנים לדוגמה, על מנת שתוכלו להתכונן טוב יותר גם לאופי של המבחן.