Site icon מקומונט לוד

עבירות אלימות במשפחה: עבירות שההתייחסות אליהן מחמירה במיוחד

קרדיט - Freepik

אחד מסוגי העבירות שהחברה וגם מערכת החוק מתייחסות אליהן בחומרה רבה הן עבירות אלימות במשפחה. לצד עבירות מין, ישנה רגישות רבה מאוד לעבירות אלה, במיוחד בשנים האחרונות בהן החלו לחשוף נתונים לגבי רצח ובכלל פגיעה בנשים בעיקר. עם זאת, יש לזכור שכמו בכל עבירה אחרת, אדם אינו אשם עד אשר הוכחה אשמתו. גם לחשוד בעבירות אלימות במשפחה יש את הזכות להיות מיוצג ע”י עורך דין אלימות במשפחה ולעבור את כל ההליכים עד שבית המשפט קובע שנמצא אשם. אמנם הרוב הגדול של התלונות על עבירות אלה מוגש בצדק, אך לא אחת אנו נתקלים לצערנו גם במקרים של תלונות שווא או תלונות המתארות עבירה חמורה יותר מכפי שהייתה באמת, פעמים רבות תוך כדי שמתנהל תיק גירושין בין בני זוג. לכן, חשוב לפנות לעורך הדין מוקדם ככל האפשר ולבחור עורך דין שיש לו ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלה.

נתפסתם מחלקים סמים קלים במסיבה? אל תקלו ראש בעניין

כיום הדעה הרווחת היא שחרור ממעצר בכל הנוגע לעבירות סמים קלים. הדבר אמנם נכון במידה מסוימת, אך הדבר רחוק מלהיות שחרור ולגליזציה מוחלטים. מדיניות אי ההפללה קובעת שכאשר מדובר על סמים קלים (חשיש, מריחואנה וכו’), תפיסת אדם המחזיק כמות סמים הנחשבת לשימוש עצמי, כמות של עד 15  גרם, לא יינקטו נגדו הליכים פליליים אלא רק עונש מנהלי של קנס, כאשר הקנס יוכפל אם ייתפס בכך פעם נוספת. אם נתפסתם עם כמות סמים גדולה יותר כי רציתם לחלק לחברים סמים במסיבה, ההתייחסות כבר תהיה שונה וייתכן מאוד שכן יינקטו הליכים פליליים נגדכם. לכן, חשוב לא לסמוך על השינוי בגישה אלא להתייעץ עם עורך דין סמים שייצג אתכם וינחה אתכם כיצד להתנהל בחקירה אם תהיה.

איך נעשית מחיקת רישום פלילי?

רישום פלילי הוא כל מידע הנמצא תחת מרשם פלילי במשטרה וקשור לתיקים שהוגש בהם כתב אישום, כאשר האופן בו הסתיימו ההליכים אינו משנה: המידע עדיין יימצא במרשם פלילי ויהיה נגיש לגורמים שונים. מחיקת רישום פלילי היא צמצום הגישה אל אותו מידע, כשהדבר נעשה בהדרגה בהתאם לתקופת התיישנות ותקופת מחיקה המתחילות אחרי סיום ריצוי העונש, אם היה. פעמים רבות אדם ירצה שהמידע יימחק עוד לפני סיום תקופת ההתיישנות או המחיקה, בין אם לצורך קבלה לעבודה, לימודים ועוד. הדרך למחיקת רישום פלילי לפני הזמן היא באמצעות הגשת בקשת חנינה מהנשיא, כשכדאי לפנות לעורך דין שמאחוריו הצלחות בביצוע מהלך זה.

עו”ד דור כהן מתמחה במשפט הפלילי ומייצג חשודים ונאשמים בעבירות שונות במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.