Site icon מקומונט לוד

עוברים לבית חדש? זה מה שאתם חייבים לעשות

אז אתם עוברים לבית חדש. דיברתם עם המובילים, עם הספקים, אתם יודעים בדיוק מתי ההורים באים לאסוף את הילדים ומתי הם חוזרים. אבל מה שאתם עדיין לא עשיתם זו בדיקת קרינה מסודרת. אנחנו יודעים כי קרינה, כלומר, השפעות של גלים רדיואקטיבים נמצאות סביבנו כל הזמן. אנחנו רוצים להרגיע אתכם כבר עכשיו, גם אם עברתם פעם אחת ליד אנטנה חזקה במיוחד, זה לא אומר כי אתם נמצאים בסכנה מיידית. אבל שהות ממושכת במקום בו יש כמות גבוהה יחסית של קרינה, הרי שזה בהחלט לא ממש מומלץ. אבל מה אפשר לעשות? איך נגלה האם בבית שלנו ישנם חדרים עם כמות קרינה עודפת? על כל זה נדבר בהרחבה במאמר הבא.

צילום: Kadarius Seegars on Unsplash

מתי עולה החשש כי מדובר על משהו מסוכן

אז אנחנו רוצים רגע לעשות סדר בעניין הזה. קרינה קיימת בכל מקום בכל רגע נתון. ישנה קרינה אשר לא משפיעה עלינו באופן אקטיבי כלל ולא מסוכנת לאדם, יש מקרים בהם כמות הקרינה גבוהה יחסית והיא כן מסוכנת. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא ההשפעה של קרני השמש. כולנו יודעים כי אם נלך לים ולא נמרח על גופינו קרם הגנה, נישרף בשמש. למה זה קורה? בגלל המפגש של קרני השמש עם העור החשוף. הקרניים חזקות והן משנות את צבע העור. כלומר, הן עושות שינוי בתאי העור במידה כזו או אחרת, בהתאם לכמות החשיפה לשמש. כאשר במקרים חמורים, חשיפה ממושכת לאורך שנים יכולה להוביל להתפתחות של סרטן העור וכדומה.

קרינה נמצאת כמובן במקומות נוספים. מכשירי החשמל שלנו פולטים קרינה, אנטנות המוצבות לאורך הרחוב וכן הלאה. כאמור, ישנם שני פרמטרים ההופכים את החשיפה לקרינה מסוכנת עבורינו. ראשית, אם מדובר על כמות גבוהה של קרינה. שנית, במידה והחשיפה ממושכת. לצורך העניין, אם בעקבות בדיקת קרינה נגלה כי חדר השינה הוא מקום פחות בטוח, אז יש כאן בעיה. אבל אם התוצאות דווקא יעידו על כך שבמחסן יש בעיה, לא בהיכרח תהיה לנתונים הללו משמעות. פשוט מפני שהמחסן לא משמש אותנו לעיתים תכופות. כלומר, כיוון שהשהיה באותו חדר נמוכה יחסית, הרי שאין פה בעיה משמעותית.

איך נראית הבדיקה הלכה למעשה

אז באמת מומלץ לבצע בדיקת קרינה בשני מקרים. ראשית, כאשר אתם בונים בית חדש ואתם רוצים לבדוק איך לבנות אותו כך ששלומם של בני הבית יובטח גם בעתיד. כדאי לבצע את הבדיקה גם במקרים בהם אתם פשוט עוברים לדירה חדשה, גם אם זו כבר בנויה לחלוטין.

במהלך הבדיקה מגיעים אנשי מקצוע עם ציוד מגן נדרש כמובן. מפעילים מכשור מתקדם ואלו יכולים להגיד לכם, לפי הנתונים מה המצב. במקרים מסוימים ההמלצה תהיה פשוט לעבור לבית אחר. במקרים אחרים, ההמלצה תהיה לעשות שינויים כאלו ואחרים בתוך המבנה, כדי לצמצם את הסיכוי להיפגע. כמובן תמיד טוב לבצע את הבדיקה לפני שאתם צריכים להיכנס, כך תהיו בטוחים כי אתם עושים את העסקה הנכונה ביותר עבורכם. כך שכדאי להישאר עירניים בנקודה הזו.

יש הרבה פתרונות לכל בעיה

אל תנסו לדחות את הבדיקה כדי להימנע מההתמודדות שתגיע בעקבותיה, אלא להיפך. לפעמים כל מה שצריך זה להקים את פינת המחשב במקום אחר או לשנות את המיקום של חדר הילדים. לא פעם פעולות פשוטות יכולות לעשות שינוי משמעותי. כן כדאי לבצע את הבדיקה כאשר כבר הכנסתם את רוב מוצרי החשמל פנימה, לתוך הבית. כך, הבדיקה תיעשה בסיטואציה הדומה לזו שתהיו בה כאשר תיכנסו להתגורר בבית בעצמכם.

כך או אחרת, הישארו עירניים והזמינו בדיקה כדי לשמור על הבריאות שלכם ושל שאר בני