Site icon מקומונט לוד

עו”ד לענייני משפחה: כשקרבה משפחתית  ועניינים משפטיים נפגשים

קרדיט - Freepik

אם ברוב תחומי המשפט האזרחי צריכים עורכי הדין להסתמך לחלוטין על שכל ישר, ידע ובקיאות בחוקים ופחות על עניינים שברגש, כאשר מדובר על ענייני משפחה נכנס לתמונה גם נושא הרגש. אמנם עורך הדין צריך להוביל את הדברים בהתאם לחוקים או תקדימים משפטיים, אך לצד אלה חשוב  שיגלה רגישות רבה וידע לתמרן בין צדדים שמהם יוצאות לא מעט אמוציות, במיוחד כשהוא מוביל הליך גישור או מו”מ. לדוגמה, עורך דין גירושין המוביל הליך גישור רואה כל הזמן לנגד עיניו את המטרה שהיא הגעה להסכם גירושין מלא שיקבל תוקף משפטי. בדרך עלולות להתעורר מטענים, ויכוחים ואי הסכמות. אמנם עורך הדין אינו קובע בסופו של דבר את ההסכם ואינו אמור להיות צד בעניין, אך הוא צריך לדעת לכוון ולהחזיר את בני הזוג להסתכלות על הדברים בצורה רציונלית כשטובת הילדים נמצאת כל הזמן לנגד עיניהם.

שינויים במזונות שנים לאחר סיום התהליך- באילו מצבים הדבר נעשה?

הסכם גירושין אמור להנחות את בני הזוג לטווח ארוך ולכן צריכה להיות בו התייחסות גם למצבים שיכולים לצוץ בעתיד. עם זאת, לא הכל אפשר לצפות ולא כל מצב יכול לקבל התייחסות מדויקת. כאשר ישנו שינוי מהותי בחייהם של כל אחד מהצדדים או בכלל בהתנהלות המשפחתית, יהיה ניתן להגיש תביעה להוספת או הפחתת מזונות בעזרת עורך דין גירושין. הדבר יכול להיות מוצדק כאשר  נוצר שינוי נסיבות מהותי – יכולת ההשתכרות של האב המשלם מזונות ירדה לטווח ארוך, למשל בשל פציעה או מחלה. לחילופין,  גם כאשר ישנו שינוי לטובה ביכולת ההשתכרות של  האם, למשל בשל יכולתה לעבוד כעת במשרה מלאה, הדבר יכול להצדיק הפחתת מזונות.

מה חשוב לבדוק בבחירת עורך דין לענייני צוואה?

צוואה היא נושא מורכב מאוד ולכן חשב לבחור עורך דין המתמחה בתחום ויש לו ניסיון רב בטיפול בנושא מכל ההיבטים: החל בעריכת צוואה ועד טיפול בה מצד היורשים, כולל התנגדות לצוואה. לעיתים יצטרך עורך הדין לטפל בעיזבון לפני שנעשית חלוקתו ליורשים, למשל כאשר יש להסדיר קודם חובות מול נושים. לכן, בחירת עורך דין צריכה להיות על סמך בדיקות והשוואות בין עורכי דין, בין הניסיון והידע שלהם בתחום, עד כמה הם מתמקדים בנושא זה או לפחות בדיני משפחה. עורך הדין צריך להיות בעל סבלנות, יכולת הכלה ואמפתיה ולדעת איך להוביל יורשים מסוכסכים לכדי פתרון המקובל על כולם תוך הימנעות מהתנהלות הדברים בבית המשפט עד כמה שניתן.

עו”ד ונוטריון  טל פרי הוא עו”ד לענייני משפחה המתמחה בין היתר בגירושין , בירושות וצוואות. כל לקוח מקבל ליווי וייצוג מקצועיים, אמפתיה ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.