Site icon מקומונט לוד

עוד שלב בדרך | תכנית פינוי-בינוי מתחם הציונות אושרה “למתן תוקף” בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז אישרה למתן תוקף את התוכנית היזמית הראשונה לפינוי־בינוי בלוד, מתחם “הציונות” שנה בדיוק לאחר שאושרה להפקדה. במסגרת התוכנית יפונו שבעה מבני מגורים הכוללים 124 יחידות דיור ישנות.

הבניה החדשה תכלול שישה מבנים בני 23 קומות כל אחד, עם 742 יחידות דיור. שלושה מהבניינים ייבנו בעירוב שימושים, יוקמו מעל קומות מסחר ותעסוקה ושלושה

נוספים יכללו שטחי ציבור בקומות הקרקע. עירוב השימושים בפרויקט יעניק לשכונה אופי חדש ומודרני, יעורר את חיי הרחוב בזכות תנועה של אנשים, ויכניס לה חיות ורעננות חדשה.

בנוסף, התוכנית כוללת פיתוח של פארק רובעי בשטח של כ 13 דונם שנמשך במקביל לכביש 40 משדרות הציונות לכיוון צומת גינתון. הפארק יהווה מקום בילוי לשעות הפנאי עבור המשפחות והילדים.

הכביש בשדרות הציונות יורחב על מנת לאפשר תנועה של כלי רכב אשר צפויה לגדול בשל גידול האוכלוסיה באזור ויאפשר גישה נוחה אל המתחם וממנו דרך חיבור חדש אל רחוב גרינבאום.  בשדרה יתווספו שבילי אופניים ומדרכות להולכי רגל להבטחת הביטחון של  ילדי השכונה בדרכם אל בתי הספר והגנים.

פרויקט הציונות. הדמיה באדיבות: כנען שנהב אדריכלים

את התוכנית יזמה חברת פיוצ’ר סנצ’ורי יזמות והשקעות של עו”ד שי צוקרמן וליאור אברהם חכם ומתכוננת על ידי משרד כנען שנהב אדריכלים בשיתוף עם עיריית לוד והחברה כלכלית לוד.

אדריכל התכנית גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים: “תכנית “הציונות” בלוד היא תכנית פינוי בינוי ראשונה שמקבלת תוקף בלוד והיא יותר מתוכנית לבניית יחידות דיור, אלא ביטוי של הציונות האמתית של המאה ה-21. התוכנית תעניק לשכונה ולתושביה התחדשות ושיפור באיכות החיים, תשדרג משמעותית את המראה החיצוני של השכונה ותעניק לתושביה הוותיקים חוסן כלכלי ותחושת גאווה ותקווה. הפרויקט מתוכנן בעירוב שימושים של מגורים, מסחר, שטחי ציבור ושטחים ירוקים ויעניק לשכונה אופי חדש ומודרני, יעורר את חיי הרחוב בזכות תנועה של אנשים, ויכניס לה חיות ורעננות חדשה”.