Site icon מקומונט לוד

עולים על הקרקע: החלו העבודות בפרויקט “אאורה במושב” בשכונת גני איילון בלוד

השבוע נחתם היתר בנייה ל-217 יח”ד של אאורה ישראל בשכונת גני איילון, 80% מהדירות כבר שווקו לאוכלוסייה הכללית ● פרויקטים נוספים בקנה: “נופי בן שמן”, “הרובע המערבי החדש”, ו”לוד צפון”, במקביל לקידום אלפי יחידות דיור נוספות במסגרת ההתחדשות העירונית ● ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: פרויקט “אאורה” מצטרף לעוד שורה של פרויקטים, שיהפכו את לוד לעיר גדולה עם תשתיות חדשות, פיזיות וחברתיות, עיר מרכזית בישראל. נמשיך בע”ה במרץ לפרויקטים הבאים

מסתבר שהביקוש לדירות חדשות בלוד, הולך וגובר נוכח תנופת הבנייה בשכונת גני איילון, וזו המתוכננת בפרויקטים הנוספים שבקנה, בהם “נופי בן שמן”, “הרובע המערבי החדש” (ניר צבי), ו”לוד צפון”, במקביל לקידום אלפי יחידות דיור נוספות במסגרת ההתחדשות העירונית.

בשבוע שעבר התקבלו היתרים מלאים של הועדה המקומית לתכנון ובניה בלוד המתייחסים לפרויקט “אאורה במושב” של חברת “אאורה” בשכונת “גני איילון” בלוד. היתרים אלה מאפשרים לחברה להתחיל בביצוע עבודות הבניה בפרויקט זה שצפוי להסתיים בשנתיים הקרובות, במהלך שנת 2021.

פרויקט “אאורה במושב” הוא פרויקט מגורים שיבנה כולו כמקשה אחת על אדמות מושב אחיסמך שסופחו לעיר לוד. הפרויקט כולל 217 יחידות דיור שייבנו בשמונה בניינים בבנייה נמוכה. השכונה תיבנה במרחב כפרי לצד נוף פתוח, פארק גדול, בסמוך לכביש 1 והיא צפויה לכלול קריית חינוך, שירותי קהילה ומרכז מסחרי. במכירה מוקדמת נמכרו כ-80% מיחידות הדיור, ובתקופה הקרובה ישנה הזדמנות אחרונה לרכוש את יחידות הדיור שנותרו.

יעקב אטרקצ’י מנכ”ל ובעלים של אאורה אמר כי: “אנחנו שמחים על קבלת ההיתרים מהועדה המקומית בלוד. זו שכונה איכותית בעיר לוד שמתאימה לכל הגילאים ובעיקר למשפחות צעירות ומשפרי דיור. מקום נפלא לגידול ילדים.”

מתחם אאורה ישראל בגני איילון לוד. הדמיה: וויופוינט

שכונת גני איילון (אחיסמך לשעבר) נהנית ממיקום מושלם, בצמוד לשכונת גני יער. מצד אחד קירבה לנוף הפתוח והירוק של בן שמן, מצד שני השכונה נמצאת סמוך לכביש 40 עם גישה מהירה לכביש 431, 1 ו- 6, מה שמאפשר נוחות מקסימלית ושפע של אפשרויות תעסוקה קרוב לבית, מבלי לוותר על איכות חיים ירוקה.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “מברוק! 217 יחידות דיור של חברת אאורה ישראל נחתמו בשבוע שעבר וקיבלו היתר בנייה בשכונת גני איילון. הבנייה תחל בע”ה בימים הקרובים ו80% מהדירות כבר שווקו לאוכלוסייה הכללית. זה מרגש כל פעם מחדש לראות את לוד מתפתחת ולחשוב ששנים לא הייתה פה כזו תנופת בנייה וזו רק ההתחלה! פרויקט “אאורה” מצטרף לעוד שורה של פרויקטים, שיהפכו את לוד לעיר גדולה עם תשתיות חדשות, פיזיות וחברתיות, עיר מרכזית בישראל. נמשיך בע”ה במרץ לפרויקטים הבאים.”

ואכן, לוד נמצאת בעיצומה של תנופת בנייה שלא ראתה מאז הקמת המדינה.  עיריית לוד, “כלכלית לוד” וממשלת ישראל, חברו יחד כדי להוביל שורה של תכניות ופרויקטי ענק, במסגרת אחד מהסכמי הגג הממשלתיים הגדולים בישראל, בהיקף של כ-7 מיליארד ₪. הסכם הגג, יחד עם כל המהלכים שמקדמת העיר, יביא להכפלת אוכלוסייתה של לוד בתוך פחות מעשור, יכפיל את שטחה של העיר ויוסיף עוד כ-17 אלף יחידות דיור.

אחד המרכיבים האסטרטגיים בהסכם הגג הממשלתי הוא השקה של שכונות ענק חדשניות ואטרקטיביות. העיר נערכת כבר במהלך 2019 ליציאה לשיווק של יחידות דיור בשכונות הענק החדשות.

“נופי בן שמן”, שתוקם בסמוך למושב בן שמן, זו שכונת ענק בהיקף של 4,530 יחידות דיור בבניה רוויה עם מגדלים של עד 25 קומות.

השכונה מתוכננת כמודרנית וירוקה, ומאופיינת בהתייחסות אורבנית מתקדמת תוך מתן דגש רב לתושבים ולהולכי הרגל. בצמוד ל”נופי בן שמן” מתוכנן “פארק הנחלים”, פארק עירוני ענק על גדות נחל גזר בשטח של כ- 180 דונם לרווחת התושבים. המתחם יכלול שיקום של נחל גזר והקמת אגם גדול ואקולוגי. לצדם מתוכננים פארקים נוספים, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ומוסדות חינוך לרווחת התושבים.

מיקום פרויקט אאורה בתוך שכונת גני איילון החדשה. יחצ

“הרובע המערבי החדש” (בצמוד לניר צבי) הוא מרכיב אסטרטגי נוסף במסגרת הסכם הגג. מדובר בהקמת שכונת ענק, שכבר אושרה בוותמ”ל לאחרונה. “הרובע המערבי החדש” ייבנו 11,500 דירות על פני שטח של כ-1,600 דונם. הרובע הוא מרכיב חשוב במהלך להפיכת לוד לעיר מובילה וזאת באמצעות משיכת עשרות אלפי תושבים ומאות עסקים לעיר. התושבים והעסקים ייהנו מקרבה לתחנת רכבת לצד מערכות תחבורה ציבורית מתקדמות.

לשכונות הענק הללו מצטרפת “לוד צפון”, רובע מודרני ומעורב שימושים. הרובע יכלול 4,000 דירות חדשות ו-2.5 מיליון מ”ר שטחי תעסוקה ומסחר, אשר יהוו את מתחם התעסוקה והבילויים הבא של גוש דן. הרובע החדש יהווה אזור תעסוקה חדש במרחב ויסייע משמעותית להתפתחות צפון העיר.

לצד שכונות הענק נעשה שיווק והקמה של מאות יחידות דיור בשכונות במרכז העיר, כמו 480 יחידות דיור בשכונת הפרחים. בחודשים הבאים ייצאו לשיווק גם 220 יחידות דיור בבנייה רוויה ו-72 צמודות קרקע בשכונת גני אביב, במתחם הממוקם מול תחנת הרכבת הקיימת.

תחום צומח בעיר הוא ההתחדשות העירונית. פעילות זו נראית במתחמים השונים המתוכננים ברחבי העיר, ממתחם הס-גולדברג (4,000 יחידות דיור), דרך מתחמי רמת אשכול (5,000 יחידות דיור) ושלמה המלך (3,000 יחידות דיור) ועד לכיכר הקומנדו (1,200 יחידות דיור) מתחם אילת (900 יחידות דיור). הפעילות משקמת את העיר הוותיקה ומכניסה אלפי יחידות דיור נוספות לעיר- מחודשות וחדשות.

המהלכים המשמעותיים האלה מהווים פתרונות לאתגרים השונים, בהם שיפור תדמיתה של העיר. לכן, לצד המהלכים האופרטיביים בשטח, נעשה גם תהליך אסטרטגי של מיתוג מחדש וטיפול תדמיתי ללוד. תהליך זה, שכבר יוצא לדרך בימים אלה, בא לחזק את גאוות התושבים בעיר, לגרום להגעה של אוכלוסייה חזקה ועסקים חדשים ולהביא לשינוי תפיסתי לגבי העיר לוד בקרב קהלי היעד הרלוונטיים.