Site icon מקומונט לוד

עולם השידוכים: מציאת זוגיות באמצעות שדכנית לחילונים, שידוכים לדתיים לאומיים ושידוכים למסורתיים

למצוא כיום שידוך זה לא תמיד כזה פשוט. אנשים מחפשים זוגיות בכל מיני דרכים ומדייט לדייט אפילו מתייאשים, אך עדיין כמהים למצוא אהבה. אז איך אפשר למצוא אהבה שתמשיך לזוגיות ארוכה שניתן לבנות עמה משפחה? יש מספר דרכים לעשות זאת כיום ואנו נדבר על כמה מהם. בכתבה הבאה תוכלו להכיר איך מוצאים זוגיות בעזרת שדכנית לחילונים, איך מוצאים זוגיות בעזרת שידוכים לדתיים לאומיים ומה הקושי של המסורתיים למצוא שידוך ואיך בכל זאת מצליחים למצוא שידוכים למסורתיים.

מציאת זוגיות בעזרת שדכנית לחילונים

על עולם השידוכים אנו לרוב שומעים בחברות הדתיות ופחות בחברות החילוניות, אך כיום מושג השידוכים נמצא גם בחברה החילונית. אצל הדתיים מציאת שידוך הוא חלק מן המסורת. אצל החילונים מציאת שידוך לרוב נובע מגיל מאוחר וחוסר במציאת זוגיות. בחברה החרדית קיימת שדכנית שתפקידה לחבר בין בני זוג למטרת נישואין. כיום ניתן למצוא שדכנית לחילונים שעוסקת באותו מקצוע ומחזיקה בידה רשימה של רווקים ורווקות המחפשים זוגיות. השדכנית החילונית יודעת על כל אחד מהצדדים את קווי האופי שלהם והתכונות המיוחדות שלהם ולפי זה מתאימה בין הצדדים במטרה לייצר זוגיות ואולי גם חתונה בהמשך. לשדכנית חילונית יש יתרונות רבים ומכיוון שהיא מבצעת את ההתאמות בדיוק מרבי, הסיכוי למצוא כך זוגיות טובה הוא יחסית גבוה.

מהם שידוכים לדתיים לאומיים?

מציאת שידוך לדתיים לאומיים עשוי להיות לא פשוט. הרקע הדתי הוא חשוב ויש המון זרמים שצריך להתאים בניהם. ההתאמה צריכה להיעשות בקפדנות ולכלול רקע משפחתי, רקע הלכתי שישפיע ישירות על בניית המשפחה וכמובן רקע אישי שהוא זה שיחבר בין האנשים. שידוכים לדתיים לאומיים הם קשים, אך אפשריים וזה בטוח לא יותר קשה ממציאת שידוכים למסורתיים שעליהם נדבר כעת.

צילום: freepik

שידוכים למסורתיים, הקשה מבין השידוכים

המסורתיים נמצאים בתפר שבין החילוניות לדתיות. הם מקיימים מצוות מסורתיות ואצל כל אחד המסורת מבחינה דתית מעט שונה, דבר המשפיע מאוד על מציאת הזוגיות. זה בא לידי ביטוי בדרכים לשמירת השבת או שמירת שבת חלקית, לבוש הגבר והאישה מבחינה דתית-חילונית, סוגיות הקשורות לשמירת כשרות ועוד כהנה וכהנה נושאים שיש לתת עליהם את הדעת. כדי לדייק בשידוך למסורתיים, יש לבחון היטב את כל הסוגיות הללו לעומק על מנת לאפשר לזוג להתפתח יחד באופן סינרגטי.

לסיכום, שידוך טוב הוא שידוך שבודק היטב את הפרמטרים של הצדדים על מנת להתאים בין הצדדים עד כמה שאפשר. זו הדרך הכי נכונה ליצור שידוך מוצלח שיוכל להתקיים לאורך זמן. בחברה הדתית והמסורתית דבר זה חייב להיות הרבה יותר מדויק מהסיבה ששידוכים אלו הם למטרת נישואין והקמת בית יהודי כשר. לכן שדכנים ישימו על כך דגש גדול.