Site icon מקומונט לוד

עו”סים שינוי: מחאת העובדים הסוציאליים הגיעה ללוד

כ-100 נשים מרחבי הארץ צועדות עשרות ק”מ במשך ימות השבוע, כאשר ביום ראשון הן יצאו מתל אביב בדרכם לירושלים, לשם יגיעו ביום חמישי – כאות מחאה על האלימות הפיזית כנגד העו״סים והעו״סיות במדינת ישראל והשכר הנמוך בו הם משתכרים, ויפגינו מול ממשלת ישראל. אמש, הגיעו המוחים והמוחות לעיר לוד.

בצהריי יום שני עצר מצעד המפגן של העובדים והעובדות הסוציאליות ברחבת האצטדיון העירוני בלוד, בדרכו מתל אביב לירושלים, שם פגשו המוחים, עו”ס מכל רחבי הארץ את ראש העיר לוד יאיר רביבו שנשא דברים בפניי קהל המשתתפות – ובהן עשרות עובדי עיריית לוד שהביעו את חלקן במאבק.

“שירותי הרווחה בארץ בקריסה. ברשויות המקומיות במדינת ישראל ישנם כ-1,000 תקנים פנויים של עובדים סוציאליים שטרם אוישו – מאחר והעוסקים בתחום חשופים לאלימות ולא מתוגמלים כראוי ועל כן יש נטישה של המקצוע ולחילופין העדפה לבחור במגזר השלישי  והפרטי, שם השכר כפול”.שיתפה מנהלת האגף לשילוב חברתי ורווחה בעיריית לוד, אורלי דהן, שהשתתפה במחאה וזעקה יחד עם המפגינים.

חבר מועצת העיר והממונה על האגף לשילוב חברתי, עו”ד מאיר אסולין, שלקח אף הוא חלק במפגן הסביר כי “המטרה של ההפגנה הזאת היא שיקום תנאים לעובדים ולעובדות, לאחר שנים רבות של הזנחה ובטח לאחר תקופת הקורונה שבהן העובדים הסוציאליים נתנו את נשמתם למען הציבור”.

“תנאי העסקה נמוכים ואלימות”. יאיר רביבו תומך במאבק העובדות הסוציאליות

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, אמר: “העובדות והעובדים הסוציאליים במגזר הציבורי נאבקים על תנאי העסקתם ושכרם הנמוך. אני תומך במאבקם הצודק. הם עומדים בחוד החנית של האוכלוסייה הישראלית ונותנים מעצמם יום וליל לטובת ולרווחת התושבים”.

רביבו ציין לשבח והוסיף: “בכל חודשי תקופת הקורונה (שטרם חלפה לגמרי), ראינו את ההירתמות המלאה שלהם, הרגשנו את עבודתם – גם בעיר לוד! השלטון המקומי לא היה יכול לשרוד בלעדיהם. דרשתי מהם להמשיך להיות חזקות ושתקוותי, כי הממשלה תעריך את העבודה הקשה ותתגמל אותם בהתאם”.