Site icon מקומונט לוד

עידוד לבידוד: הירתמות קהילתית בשיאה בשכונת שרת בלוד

בעיצומו של הגל החמישי של הקורונה פעילים חברתיים צעירים, תושבי שכונת שרת בעיר לוד נרתמו לפעילות קהילתית מעוררה השראה ומלאה בתושיה והקימו את “צוות חמ”ל מורל קורונה”. המטרה ברורה: לעשות שמח לילדי השכונה ולדאוג שאף מבודד לא יישאר לבד.

בימים האחרונים השתתפו עשרות צעירים ביוזמה לעודד ילדים וילדות מבודדים: לבושים בתחפושות ועוטים מסיכות של דמויות ענק מסרטי ילדים שקיבלו מ”באבא בובה”, ומצוידים במטעמים ביתיים מעשה ידי תושבים ותושבות שנרתמו גם הם למטרה לשמח לבב אנוש. המתנדבים מגיעים לדלתות הבתים ודואגים שלמרות הבידוד הפיזי אליו נאלצים להיכנס עוד ועוד אזרחים הם ירגישו עטופים בחום אהבה ושכנות טובה!.
זהו כוחה וייחודה של קהילה פעילה שמגויסת גם בשעת משבר לעשות מהלימון-לימונדה.

הפעילות היא חלק ממיזם “שכונות בשינוי”, הפועל בשכונת שרת מזה שנתיים, פרי שיתוף פעולה שלנו בקרן שח”ף עם עיריית לוד, המשרד לשוויון חברתי, משרד הבינוי והשיכון, עיריית לוד ובמימון הקרן למפעלים מיוחדים, אגף הקרנות בביטוח הלאומי.

הדס ליקסנברג, מיוזמי הפעילות ורכזת “שכונות בשינוי”, קרן שח”ף: “קהילת שכונת שרת היא קהילה רתומה, חדורה במוטיבציה לחולל שינוי ולעשות טוב, הפעילות הזו של “צוות ההצלה” של צעירים תושבי השכונה שהחליטו לא להשאיר אף ילד או ילדה לבד, חברו יחד ורתמו לפעילות עוד תושבים מוכיחה את כוחה של קהילה לעשות טוב ולחולל שינוי בפעילויות פשוטות ביומיום שלנו. הדאגה לזולת והאכפתיות שכ”כ מזוהים עם שכונת שרת תמשיך ללוות אותנו לאורך השנה בהמשך העשייה החינוכית והתרבותית שלנו עם הפעילים והתושבים”.