Site icon מקומונט לוד

עימותים ואלימות בפינוי בית כנסת חרדי בגני איילון

אירוע חריג ביותר שאף גלש לאלימות קלה התרחש היום בשכונת גני איילון (אחיסמך) בעת עימות בין שוטרים ופקחי עיריית לוד ותושבי השכונה מהמגזר החרדי שנאבקו סביב פינויו של קראוון שנועד לשמש כבית כנסת בערב החג

אירוע חריג שאף גלש לאלימות חלקית התרחש היום באזור החרדי בשכונת גני איילון, בשעה שכמה תושבים, “פורעי חוק” בלשונו של ראש העיר רביבו, הניחו בשעת לילה מאוחרת ובחסות החשיכה קראוון ללא היתר בנייה ולא אישורים כחוק מהעירייה, אשר מיועד היה לשמש אותם, לדבריהם עבור בית כנסת זמני.

כמובן שללא תיאום וללא אישורים, למבנה היביל לא היו גם אישורי בטיחות הכרחיים או לכל הפחות אישורים לחיבור למים, חשמל או ביוב.

עם היוודע הדבר, הורה ראש העיר רביבו לגורמי אכיפת החוק על פינוי מיידי  של הקראוון מהמקום. כאשר הגיעו שעות ספורות אח”כ מנוף ומשאית פינוי למקום, התעוררה השכונה ותוך זמן קצר התקבצו במקום עשרות תושבים חרדים שמחו על הפינוי וניסו למנוע אותו, מה שחייב את התערבות משטרת ישראל להגיע למקום ולסייע למהלך, שלווה כל העת בצעקות, קללות ואלימות קלה מצד המתנגדים, כפי שגם ניתן לראות בסרטון שהופץ מהמקום. בסופו של דבר, ולאחר התערבות ראש הער והנהגת הקהילה פונה המבנה.

ראש העיר רביבו התייחס לאירוע והסביר: “מאז שנבחרתי אני נוהג באותו קו של יושרה וללא משוא פנים בין יהודים או ערבים בין דתיים, חרדים או חילוניים. כולם שווים בפני החוק!!! וכשעובדים לפי החוק אני וחבריי להנהגת העיר ולעיריית לוד זמינים 24 שעות ביממה. זו הסיבה שאני עונה לכל הודעה תוך זמן קצר, כדי לתת מענה, ובלבד שזה יהיה בהתאם לחוק ובאופן מנומס ובלתי מתלהם.”

רביבו הוסיף עוד, “צר לי על אכזבת התושבים הטובים שציפו להתפלל בערב החג במקום אך הפתרונות הזמניים שאישרנו כמו בבתי הספר הם מכובדים יותר וכמובן חוקיים. נעשה הכל ובזמן מהיר בע”ה לאפשר הוצאת היתרי בנייה לבתי הכנסת.”