Site icon מקומונט לוד

עיר אדומה: רגע לפני החג עברה לוד מצהוב לאדום

צילום: משטרת ישראל

רגע לפני כניסת החג והעוצר עליו החליטה הממשלה, הודיע ראש העיר רביבו כי הסיווג של לוד ברמזור הקורונה עבר מצהוב לאדום. “מבאס. הכל בגלל זלזול בהנחיות והשתתפות בחתונות ואירועים המוניים”.

ביום שישי צפוי להיכנס לתוקפו סגר מלא על ערי ישראל על מנת להוריד את תחולאת הקורונה במדינה, ולפני זמן קצר עדכן ראש הממשלה נתניהו כי הוא בוחן אפשרות של השבתת בתי הספר במפתיע כבר ממחר בבוקר. אבל עבור תושבי לוד ישנן חדשות רעות אפילו יותר.

הבוקר פרסמנו כי נתוני התחלואה בעיר עולים ומדאיגים ועתה מפרסם ראש העיר רביבו כי הסיווג של העיר לוד הוחלף מצהוב לאדום. לכאורה, בשל הסגר וביטול הלימודים בכל הארץ אין משמעות גדולה להבדל, אך אחד הפערים המשמעותיים הוא היכולת לקיים תפילות במניין בבתי הכנסת בראש השנה.

על פי ההנחיות, ברוב הערים ברחבי הארץ יוכלו להיכנס עשרות מתפללים, בהתאם לדרישות המרחק ובשמירה על קפסולות של 25 איש, אך בערים האדומות, אליהן מצטרפת לוד הערב, יוכלו להתפלל בתוך בתי הכנסת רק 10 אנשים בקפסולה, מה שמצמצם מאוד את האפשרות לקיים תפילות במניין דווקא בימי החג.

בפוסט שפרסם אמר רביבו: “סתם מבאס. אנחנו עיר אדומה מהערב, והכל בגלל שאננות וזלזול בהנחיות והשתתפות בחתונות המוניות ואירועים. בבקשה, הישארו בבית כבר מהערב!” סיכם ראש העיר.