Site icon מקומונט לוד

עליה של 924% במספר הדו”חות על חציה באור אדום בלוד – תוך שלוש שנים

מבדיקת מקומונט לוד את נתוני עמותת אור ירוק ומשטרת ישראל עולה על כי מתת־אכיפה של 34 דו”חות תנועה על חציית מכוניות באור אדום את הצומת בכל שנת 2017, בשנה שחלפה, 2019, עמד כבר הנתון על 348 דו”חות, המהווים עליה של יותר מפי עשרה.  

ב-21 ביוני 2020, גבר כבן 30 נהרג בתאונת דרכים קשה אשר התרחשה סמוך לשעה 21:00, בין שני כלי רכב ברחוב סוקולוב בכפר סבא, מתחת לגשר כביש 531, סמוך לתחנת הרכבת בהוד השרון. רכב פרטי פנה שמאלה ככל הנראה בניגוד לרמזור האדום וחסם את דרכו של הרכב הפרטי השני שנסע ברחוב סוקולוב. כתוצאה מהתאונה התהפך הרכב שהגיע מרחוב סוקולוב והנהג נהרג.

3,862 דוחות בגין אי ציות לרמזור אור אדום נרשמו בשנת 2019 לנהגים בירושלים, הכי הרבה מכל הערים ברחבי הארץ, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני משטרת ישראל. לשם השוואה בתל אביב-יפו נרשמו 2,615 דוחות בגין חצית צומת באור אדום, 32% פחות מאשר בירושלים. חיפה נמצאת במקום השלישי עם 1,802 דוחות, ראשון לציון במקום הרביעי 1,130 דוחות וגבעתיים סוגרת את החמישה המפוקפקת עם 989 דוחות בשל חצית צומת באור אדום.

צילום: Pixabay

לדברי ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: חצית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התעבורה הקשות והחמורות שיש. חלק גדול מהתאונות הן מסוג חזית-צד שבמהלכן הרכב פוגע בצידו של הרכב שנכנס לצומת ומגדיל את עוצמת הפגיעה. בשנת 2019 נוספו רק שמונה מצלמות רמזור חדשות, מספר מועט וקטן שלא מגביר את ההרתעה והחשש של נהגים להיתפס. הדרך לצמצם את התופעה המסוכנת הזאת היא להתקין עוד ועוד מצלמות רמזור בולטות ומשולטות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת מרומזר ויספוג עונש קשה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו”.

מהנתונים שהגיעו לידיעת עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2019 נרשמו 34,509 דוחות בגין מעבר באור אדום לעומת 26,492 דוחות שנרשמו בשנת 2018 – עליה של כ-30%.

סה”כ 2,829 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2018 בשל אי ציות לרמזור על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 19 נהגים (שמונה בדרך עירונית ו-11 בדרך בין עירונית) היו מעורבים בתאונות קטלניות (לפחות הרוג אחד) בשל אי ציות לרמזור ו-235 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות.