Site icon מקומונט לוד

עלייה בשיעור המתגייסים לצה”ל בלוד

אגף כוח אדם בצה”ל פרסם את נתוני הגיוס בערים השונות. מהנותנים עולה כי אחוז המתגייסים לצה”ל בקרב גברים ונשים בלוד, בעלייה מתמדת.

יצוין כי השאלה שמעסיקה את המערכת העירונית בלוד ואת צה”ל, היא כיצד לעודד את הגיוס לצה”ל ולהכין את בני הנוער לקראת שירותם.

מדי שנה מתקיים בלשכת ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, דיון בו מוצגים נתוני הגיוס בלוד, בהשתתפות גורמי צה”ל, נציגי משרד החינוך וגורמי החינוך בעיר.

חיילים. צילום באדיבות pixsabay

נוכח הנתונים שפרסם צה”ל כאמור, בשבוע שעבר, פרסם ראש העיר הודעה מפרגנת לבני הנוער בלוד: “הלב מתרחב ומתמלא גאווה לנוכח נתוני הגיוס של הנוער הנפלא שלנו בלוד, המצביעים משנה לשנה על עלייה מתמדת בשיעור המתגייסים לצה”ל, הגבוה מהממוצע הארצי, בקרב הגברים והנשים כאחד. זו הוכחה נוספת המעידה על מערכת החינוך המצוינת שלנו בלוד, המחנכת את בני הנוער לערכים של אהבת העם והמולדת, לערכים של תרומה לקהילה ולמדינה, ולחיזוק נכונותם לשירות משמעותי ותורם בצה”ל. שמחתי במיוחד לראות כי בדירוג בתי הספר המובילים בגיוס לצה”ל בקרב נשים, הגיע תיכון “עתיד” למדעים למקום השני עם 96.6% שיעורי גיוס ו-16.7% מיצוי לקצונה, בהחלט הישג שמחמם את הלב”, ציין יאיר רביבו “אני מצדיע לבני הנוער הנפלאים שלנו!”

ראש העיר הדגיש את הצורך לבצע פעילות ממוקדת בקרב בני הנוער בלוד בהתאם לתפיסת ההכנה לצה”ל הקובעת בין יעדיה הכנת כלל בני הנוער לצה”ל ע”י חיזוק נכונותם ומוכנותם לשירות משמעותי ותורם, תוך הדגשת חשיבותו של קיום שירות משמעותי ואיכותי, העלאת שיעור הגיוס והגברת המוטיבציה של בני הנוער לשירות משמעותי בצה”ל.

“אין להסתפק בנתונים מעודדים אלו, האתגר והיעד העירוני שיש להציב הוא העלאת אחוז הגיוס ל-90% לפחות. אני רוצה לראות בלוד יותר קצינים, יותר חיילים שעושים שירות משמעותי ובכוונתי לגבש תוכנית פעולה לצורך העניין, בין היתר מתן תמריצים למשפחות שילדיהן התגייסו לשירות קרבי או לקצונה, מתן תמריצים על בסיס כלכלי לבתי ספר שיצליחו לעודד את בוגריהם לשירות משמעותי, הכנסת לימודי ערבית לכל התיכוניים כהכנה לשירות ביחידות המודיעין של צה”ל, תגבור לימודי מורשת קרב ורוח צה”ל בבתי הספר התיכוניים שלנו”.