Site icon מקומונט לוד

עסקאות נדל”ן: עסקאות מורכבות עם עניינים משפטיים סבוכים

קרדיט - Canva

נדל”ן הוא סוג נכס שערכו הוא רב  מאוד ולכן עסקה הקשורה לנדל”ן דורשת בדיקה יסודית של הדברים לפני קניית הנכס, כמו בדק בית ובדיקה ע”י שמאי שיעריך את שוויו. מעבר לכך, עסקאות נדל”ן כוללות עניינים משפטיים ובירוקרטיים לא רק בין הקונה למוכר אלא גם לכל אחד מהם מול הרשויות. נדל”ן כולל לא רק את הנכס עצמו אלא גם את הקרקע עליה הוא בנוי, כשהבעלים של רוב הקרקעות הם המדינה (רשות מקרקעי ישראל). לכן, אם אתם מתכננים לעשות עסקת נדל”ן בירושלים וסביבתה, בחרו עורך דין מקרקעין בירושלים שילווה אתכם כבר מהצעדים הראשונים וידאג לביצוע כל הבדיקות כמו גם לחוזה מתאים ביניכם לבין הקונה/ מוכר.

ייפוי כוח: מה זה אומר ואילו סוגים יש

ייפוי כוח הוא כל מצב בו אדם אחד נותן את הסמכות לאדם או גוף כלשהו לייצג אותו או לבצע פעולות בשמו מול צד שלישי. בדברים קטנים מספיקה נחתימה שלכם כדי לתת את ייפוי הכוח, למשל במצב בו אתם שולחים אדם אחר לאסוף חבילה שלכם מהדואר. עם זאת, ישנם ייפויי כוח מורכבים יותר הדורשים הסכם רשמי. כאשר זהו ייפוי כוח רשמי למטרה מורכבת יותר מאיסוף חבילה, לרוב מיופה הכוח יהיה עורך דין כשהמסמך הנחתם הוא ייפוי כוח רגיל. ייפוי כוח נוטריוני לעומת זאת מאפשר לכם לייפות את כוחו גם של אדם שאינו עורך דין, כמו שנעשה במשכנתא למשל כשמיופה הכוח הוא הבנק. ייפוי כוח אחר הוא ייפוי כוח מתמשך, בו מייפה אדם מבעוד מועד את כוחם של אנשים בהם הוא בוחר לטפל בענייניו השונים: אישיים, רפואיים ופיננסיים בעתיד כשהוא כבר לא יוכל לעשות זאת.

מה שחשוב לדעת על העברה במתנה

העברת רכוש במתנה היא מהלך מוכר במדינה. כאשר אדם מעביר מתנה לאדם אחר, הדבר יכול לקרות באופן מיידי (מתן מתנה לאלתר), או באופן עתידי, למשל לאחר מותו. מתנה יכולה להיות מיטלטלין כמו חפצים כאלה ואחרים או כסף או לחילופין להיות מקרקעין. אם במיטלטלין מקבל המתנה נחשב לבעליה כבר מהרגע בו היא נמסרה לידיו, כאשר מדובר על מקרקעין הדבר מורכב יותר. רק לאחר רישום בעלותו של מקבל המתנה בפנקס המקרקעין הוא ייחשב לבעליה הרשמיים של המתנה. אמנם מתנה מתחברת לקשר קרוב ואמון בין אנשים, אך גם כאן כדאי שהדברים יהיו מעוגנים ומסודרים. הסכם מתנה הנערך אצל עורך דין המומחה בתחום ייתן שקט לשני הצדדים שהדברים ברורים ומסודרים ולא צפויות הפתעות בעניין.

עו”ד נתנאל טייבי מתמחה בענייני מקרקעין, ענייני הוצל”פ ודיני משפחה וכן ניתן לקבל במשרדו שירותים נוטריוניים, הכל באופן מקצועי ביותר. מוזמנים ליצור קשר.