Site icon מקומונט לוד

עצות לעסקים מעולם ההייטק – לא צריך תואר כדי להצליח בחיים

עולם הייטק הפך עם השנים לזירה הכי נחשקת, מרוויחה ומצליחה בישראל ובעולם. חברות סטארט אפ ממציאות חדשות לבקרים המצאות חדשות, מסעירות, חשובות ושימושיות, שלפעמים גם משנות את העולם ולעיתים קרובות – פשוט משפרות את החיים של מי שעובד בחברות האלה, מקים ויוזם אותן. אז קבלו כמה עצות מעולם ההיי טק והסטארט אפ, מתאימות להרבה מצבים אחרים בחיים.

  1. אל תיבהלו מסיבוכים

אם החלטתם ליזום פרויקט, או להקים חברה, ללמוד משהו חדש ואפילו לנסוע מסביב לעולם, אל תיבהלו אם דברים לא מסתדרים כמו שאתם מצפים. צפו אפילו לסיבוכים מורכבים ומבהילים, אבל אל תתנו להם להרתיע או לרפות את ידיכם. פשוט דעו כי זה חלק מהעניין, זה קורה לכולם.

הדברים נוטים להסתדר בסופו של דבר ופעלו כדי לתקן אותם.

  1. תנו לתקופות הקשות לחשל אתכם

כמעט כל יזם וכל אדם מצליח בעולם, עבר בחייו תקופות קשות, כשלונות, הפסדים ואפילו עוני קשה. ההבדל בין האנשים שהצליחו לבין אלה שלא – הוא בהתמדה. אלה שלא מוותרים גם כשקשה, ממשיכים לנסות גם כשאומרים להם לא, ממשיכים להשתפר ולהתחזק תוך כדי תהליך ולכן גם מצליחים להגיע ליעד לבסוף.

  1. השקיעו בצוות מנצח

האנשים סביבכם הם גורם חשוב בהצלחה שלכם. השקיעו והקיפו את עצמכם באנשים טובים – בין אם מדובר על צוות העובדים שלכם, על חברים שמלווים אתכם ועוזרים, מנטורים שמשמשים לכם השראה ובין אם אלה המשקיעים שאתם מחזרים אחריהם.

תמונה: Depositphotos
  1. למדו לנהל תקציב

יזמים מצליחים כגון נתי דוידי (Vdoo) ואחרים אומרים, כי ניהול נכון של תקציב הוא אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחה. לא רק בענף ההייטק ואפילו לא רק בעסקים. ניהול נכון של תקציב יעשה לכם את החיים קלים, נוחים ומסודרים יותר – גם בבית ובחיים הפרטיים.

  1. פשוט תתחילו!

ההתחלה היא לעיתים קרובות הכי קשה והכי מפחידה מכל שאר השלבים בתהליך. לכן, אם יש לכם רעיון טוב, שאתם מאמינים בו, יש לכם כיוון להתחיל ממנו, כדאי שפשוט תתחילו.

בהמשך הדרך תגלו טעויות ותתקנו אותן, תתפתחו, תלמדו עוד המון דברים חדשים ותשתפרו לאין ערוך. בסוף גם כנראה תגיעו להצלחה שרציתם.

  1. שינוי הוא חלק קבוע מהחיים

שינויים קורים כל הזמן, בכל תחום. לכן, חשוב להיות גמישים ככל הניתן. לא להתקבע על רעיונות ולתת מדי פעם לחיים לקבוע לכם את היעדים, את המטרות ואת הקצב. תופתעו לגלות עד כמה ויתור על שליטה יכול לפעמים להוביל למקומות הטובים בחיים.

לסיכום

יזמים מצליחים מעולם ההייטק וסטארטאפ הם אולי האנשים שיכולים להעיד יותר טוב מכל אחד אחר בימינו מהם הכללים המומלצים להצלחה בחיים. לכן כדאי לאמץ כמה מן העצות המועילות האלה וליישם אותן באון מעשי, כדי שאולי גם אתם תגיעו יום אחד לגג העולם.