Site icon מקומונט לוד

עצמאית, את הולכת ללדת בקרוב? הכתבה הזאת בשבילך!

אין בשורה יותר משמחת שאישה יכולה להתוודע אליה, מאשר הכניסה להיריון. הבאה של תינוק חדש לחיים יש בה כל כך טוב, היא טומנת בחובה המון מזל ואפיקים חדשים, שהכול ממש מתגמד לידה. יחד עם זאת, לעבוד בתור עצמאית, ולתכנן את חופשת הלידה, נראה כמשימה ממש בלתי אפשרית, אבל בדיוק לשם זה התכנסנו כאן, וכעת נגלה יותר על – עצמאית, את הולכת ללדת בקרוב? הכתבה הזאת בשבילך!

מה הן נקודות הזיכוי שילדים יזכו אתכם?

הורים לילדים שטרם הגיעו לגילאי שמונה עשרה, יכולים ליהנות מזכאות של נקודות זיכוי בגין ילדים ממס הכנסה, בלי כל קשר ליתר נקודות הזיכוי שמגיעות להם בשל היותם הורים. החל מ- 2017, יש זכאות להורים ליהנות מאחת וחצי נקודות זכות בשנת המס עם לידת הילד, או לחלופין בשנת המס הבאה, מה שמחייב מילוי טופס 116 ד’ במהלך שנת הלידה ואף שלאחריה. את הזכאות הזאת יכול לממש רק אחד מן ההורים, שכאשר בני הזוג מגדלים ביחד את הילדים, האימא תיהנה מההטבה הזה. במצבים שונים הזכאות תגיע להורה שמגדל את הילד או מי שמקבל קצבת ילדים.

האם עצמאית לפני לידה צריכה ליידע את הלקוחות שלה מראש לקראת חופשה?

באופן כללי, יש לציין, כי כל עצמאי טוב יעשה באם יידע את הלקוחות שלו לפני שהוא מתכנן לצאת לחופשה מספיק זמן מבעוד מועד, מינימום שלושה חודשים מראש, כאשר יש לעבוד עם הלקוחות ברצף, על מנת לוודא כי הצרכים או הפרויקטים של הלקוחות של עצמאית לפני לידה לא ייפגעו בשל כך שהיא יצאה לחופשת לידה.

נשים עצמאיות שיוצאות לחופשות לידה, בתור פרילאנסיות, חייבות להבין שהן בעצם מנהלות עסק, ועליהן לדאוג ליידע את הלקוחות שלהן שהן הרות וצפויות לצאת לחופשת לידה, על מנת להבטיח סיום הפרויקטים שעומדים על פרק היום. הפרילנסריות שבהיריון צריכות לאפשר להן מקום של גמישות, בעוד כאשר מתעורר הצורך בשינוי תכניות, עם הגיחו של התינוק לאוויר העולם, הכול יהיה מסודר. לעולם אי אפשר לדעת כמה זמן ואיך תרצו לצאת לחופשה עם לידת התינוק, בעוד שנות גידול המוקדמות של התינוק בוודאי יפגעו בעשייה שלכן, ויש להיערך לכך בהתאם.

האם עצמאית לפני לידה צריכה לפתוח תכנית חיסכון?

ברור מאליו, כי עצמאיות לפני לידה צריכות לפתוח תכנית חיסכון, בעוד לטוב או לרע, חשבון חיסכון בריא מהווה בסיס איתן לכל חופשת לידה של עצמאית. מרבית העצמאיות, בסיכומו של יום, סופגות כסף לחשבון חיסכון בריבית גבוהה במשך החודשים שלפני הלידה, מה שמחייב כוח רצון מסיבי, כמו גם מודעות תקציבית לחלוטין. על מנת לעשות זאת, יש להרוויח יפה על בסיס חודשי, על מנת שיישאר מספיק כסף למימון שאר ההוצאות העסקיות.