Site icon מקומונט לוד

ערוץ 13: לוד היא עיר העשור בנדל”ן עם זינוק של 80% במחירי דירות

“לוד שיאנית העשור. אם קניתם דירה בלוד בתחילת העשור עשיתם את עסקת חייכם”, כך כפי שפורסם בתוכנית “שווה כסף” בערוץ 13 ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “עליית מחירי הנדל”ן בלוד מבטאת בראש ובראשונה את האמון בעיר, של התושבים, של היזמים ושל המערכת הכלכלית וכמובן את המהפכה האדירה המתחוללת בעיר”

אחד המבחנים להצלחה של הנהגת עיר, הוא ללא ספק העלייה במחירי הנדל”ן המעידה של שיפור באיכות החיים ועל ביקושים ערים לרכישת דירה בעיר.

אתר יד 2 מסכם עשור בשוק הנדל”ן ובדק היכן זינקו מחירי הדירות בישראל ומהן הערים המבוקשות ביותר לרכישת דירה, כפי שפורסם השבוע בתוכנית “שווה כסף” בערוץ 13 בהגשת שרון גל.

“אם קניתם דירה בלוד בתחילת העשור עשיתם את עסקת חייכם. מאז 2011 ועד היום מחירי הדירות בלוד זינקו בכמעט 80 אחוזים מה שהופך אותה לשיאנית העשור ללא ספק. דירת 4 חדרים שעלתה 855 אלף ₪ ב-2011 שווה כעת קצת יותר ממיליון וחצי”, כך מתואר בכתבה המתייחסת בדיוק לשנים בהם התחיל ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו את עבודתו בעיריית לוד כמנכ”ל העירייה, ובהמשך כראש העיר החל משנת 2013 ועד היום.

אחרי שנים של קיבעון והקפאה – עשור של מנופים בלוד. צילום מסך
מתוך התכנית שווה כסף בערוץ 13 בהגשת שרון גל. צילום מסך

הנתון המשמעותי הוא העלייה הדרמטית בלוד ביחס לממוצע הארצי. בזמן שברמה הארצית העלייה מתונה מאוד, בלוד עלו מחירי הדירות בכמעט פי 2. דירה ממוצעת בלוד, הכפילה למעשה את עצמה תוך עשור, אין ספק כי המרוויחים הגדולים הם תושבי לוד בעלי דירות.

יצוין בהקשר זה כי בשמונה השנים האחרונות, הופיעה לוד בעיתונים הכלכליים ובאתרי הכלכלה המובילים בישראל, כעיר המהווה הזדמנות מעולה למגורים, נוכח עליית מחירי הדירות בשיעורים הגבוהים שהיא רושמת.

ראש העיר יאיר רביבו בועידת עיר הנדל”ן, בשבוע שעבר. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

בצד בעלי הדירות, יש כמובן את המבקשים לרכוש דירה בלוד. לצד משיכת אוכלוסייה חדשה לעיר, רואה ראש העיר חשיבות עליונה בעידוד הצעירים ודור העתיד להבטיח את עתידם בעיר. בתוך כך, מקדמת העירייה במסגרת הסכם הגג, בנייה חדשה ואיכותית בהיקף של 20,000 יחידות דיור, ועוד 15,000 יח”ד במסגרת התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות ובמתחמי פינוי בינוי ברחבי העיר. במקביל, בוחן ראש העיר, דרכי פעולה בדרישה להכרה ממשלתית בלוד כעיר בעדיפות לאומית בדיור, מה שיקנה הטבות לאוכלוסייה חדשה ולזוגות צעירים המבקשים לרכוש דירה בלוד.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “עליית מחירי נדל”ן בלוד מבטאים בראש ובראשונה את האמון בעיר, של התושבים, של היזמים ושל המערכת הכלכלית וכמובן את המהפכה האדירה המתחוללת בעיר. זהו היפוך מגמה ביחס לעשור שלפני, שהיה קשה לקבל משכנתא בלוד כיוון שערך הדירה רק צלל. כעת אנו על הנתיב הבטוח להמראה”.