Site icon מקומונט לוד

ערעור על דו”ח משטרה

צילום: freepik

מידי יום, נרשמים אלפי דוחות תנועה לנהגים בכבישי ישראל כאשר חלק ניכר מדוחות אלו נושא נקודות משרד הרישוי לצדם. ערעור על דו”ח משטרה בא לידי ביטוי במספר מישורים כאשר הדרך הנפוצה והמוכרת לכולנו היא בקשה להישפט והתמודדות עם הדו”ח בבית משפט לתעבורה בעזרת עורך דין תעבורה המתמחה בתחום משפטי זה.

בגין איזה דו”ח משטרה ניתן לערער

חשוב לשים לב לאבחנה בין דו”ח משטרה מסוג ברירת משפט לבין דו”ח משטרה מסוג הזמנה לדין. דו”ח תנועה מסוג ברירת משפט, מאפשר לנהג בתוך 30 ימים ממועד רישום הדו”ח לבקש את המרתו לאזהרה או לחילופין בתוך 90 ימים להגיש להישפט. אפשרות זו קיימת אך ורק לדו”ח מסוג ברירת משפט המאפשר לנהג לשלם את הקנס המופיע על גבי הדו”ח או להגיש בגינו בקשה להישפט.

בדו”ח מסוג ברירת משפט, אין לנהג אפשרות לבקש המרה לאזהרה או בקשות אחרות שכן מדובר בדו”ח המייחס לו עבירת תנועה חמורה בגינה עליו להתייצב לדיון בעניינו בבית משפט לתעבורה. על גבי הדו”ח או ההזמנה לבית משפט יופיע תאריך הדיון וכן מקומו של בית המשפט.

ערעור על דו”ח תנועה בקשה להמרה לאזהרה

כאשר נרשם לנהג דו”ח תנועה מסוג ברירת משפט רשאי הוא בהתקיים התנאים הקבועים בחוק ובהתאם לשיקול דעת אגף התנועה במשטרת ישראל, להגיש בקשה להמרה לאזהרה. את הבקשה להמרה לאזהרה יש להגיש בתוך 30 ימים ממועד קבלת הדו”ח ובהתקיים התנאים הבאים:

יש לשים לב כי גם אם הנכם עומדים בקרטריונים אשר הציב אגף התנועה להמרת העבירה לאזהרה, עדין מדובר בהחלטה הנתונה לשיקול דעתו ובמצבים רבים הדו”ח לא יומר לאזהרה חרף עמידה בתנאים. מסיבה זו, טרם הגשת הבקשה להמרת הדו”ח לאזהרה מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה על מנת שימליץ לכם כיצד לפעול שכן במסגרת הבקשה להמרת הדו”ח לאזהרה, יש להודות בביצוע העבירה עניין אשר יכול לעמוד לכם לרועץ לאחר מכן ככל והבקשה תדחה.

ערעור על דו”ח משטרה בקשה להישפט

בשונה מבקשה להמרת הדו”ח לאזהרה, ערעור על דו”ח משטרה, בקשה להישפט, מתאפשר בגין כל דו”ח תנועה מסוג ברירת משפט חמור ככל שיהיה. את הבקשה להישפט יש להגיש תוך 90 ימים ממועד קבלת הדו”ח למשטרת ישראל בדואר רשום או בפניה מקוונת דרך אתר האנטרנט שלה. היתרון בבקשה להישפט בגין דו”ח תנועה הוא כי אין כל חובה להוכיח וותק נהיגה ממושך או העדר ביצוע עבירות.

כמו כן, בשונה מבקשה להמרת הדו”ח לאזהרה, בבקשה להישפט אין חובה על הנהג להודות בביצוע עבירה ולבקש את התחשבות המשטרה במצבו האישי. לאחר הגשת הבקשה להישפט, תשלח לנהג הזמנה לדיון בבית משפט לתעבורה ועליו יהיה להתייצב לדיון יחד עם עורך דינו.

בבית משפט לתעבורה לאחר זימון הנהג לדיון, יוכל עורך הדין באמצעות הכישורים המשפטיים שרכש, לשכנע את התביעה המשטרתית כי אין די ראיות בדו”ח להרשיע את הנהג ולכן יש להורות על ביטול הדו”ח. ככל ולא ניתן לבטל את הדו”ח כליל, יחתור עורך הדין להשגת הסדר טיעון בעניינו של הנהג אשר יכלול תיקון העבירה לעבירה ללא ניקוד וכן קנס כספי מופחת.

רק באמצעות טיפול משפטי ראוי והולם על ידי עורך דין תעבורה, ניתן יהיה לשמור על רישיון הנהיגה ללא צורך בביצוע אמצעי תיקון שונים על ידי משרד הרישוי כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה או המשך החזקתו.