Site icon מקומונט לוד

עשרים דקות מתל אביב, חמש דקות מנתב”ג // ח”כ רות וסרמן לנדה

לוד עולה לכותרות בעיקר בגלל הקשרים שליליים, בגלל האלימות הפושה ברחובות שהגיעה לשיאה במאי האחרון. בשבוע שעבר ח”כ רות וסרמן לנדה (כחול לבן) העלתה שוב על סדר היום את חשיבותן של הערים המעורבות בתוך תוכנית החומש, ובייחוד הטיפול בתשתיות העיר לוד, זאת על מנת למנוע את ההתלקחות הבאה.

ח”כ וסרמן לנדה התיחסה במליאת הכנסת למצב שנוצר בעיר שנמצאת בלב הארץ, בסה”כ 20 דקות מתל אביב וחמש דקות מנתב”ג.

“זה מסוג המקומות שממנו צומחים הייאוש, התסכול מהפערים הכלכליים והחברתיים ומהם הדרך לפשיעה ושנאה קצרה,” אמרה ח”כ וסרמן לנדה. “בכל יום כמעט נפתח תיק באגף החקירה במשטרת לוד בגין מעשי ונדליזם ואלימות. איך זה יכול להיות שבלב המדינה אנו עדים מידי יום לשריפת רכבים, יריות וחיסולים?”

ח”כ רות וסרמן לנדה. צילום: חיים צח, לע”מ

“לסוגייה המיוחדת בערים המעורבות אין אחראי – אין אבא ואין אמא – רק אחוז אחד מכלל תוכנית החומש מיועד לערים המעורבות. אותן ערים יהיו המקום הראשון שאליו יפנו גורמים עוינים מאיראן, מהחמאס ומהחיזבאללה בניסיונותיהם הבלתי פוסקים לרתום גיס חמישי מבפנים. זו לא היסטריה, אלא המציאות הכואבת שהתדפקה על דלתינו במאי האחרון. הפערים והמתחים אינם שוככים, זה רק עניין של זמן, של גפרור אחד שיבעיר את השטח מחדש.”

“לא ניתן להפריד את הטיפול בערים המעורבות מן התוכנית הכוללת למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית,” אמרה חברת הכנסת, וקראה למליאה להצטרף אליה לעשייה בפיתוח החברתי של העיר ויצירת חיי רווחה לכל אוכלוסיות העיר – “לא נוכל לאורך זמן להנות משגשוג וצמיחה אדירים באזור המרכז ובד בבד, במרחק של כמה דקות נסיעה, לאפשר להזנחה שתיארתי להמשיך להתקיים.”