Site icon מקומונט לוד

פינוי בינוי: אשדר וכח נדל”ן מתכננות לבנות 1,200 יח”ד במרכז רמלה

מדובר במגה פרויקט במסגרתו ייהרסו כ-16 בניינים ישנים ותיבנה שכונה חדשה לחלוטין עם כ-1,200 יח”ד בבניינים בני 9-25 קומות, לפי התכנון בשלב זה. בנוסף, יכלול הפרויקט מתחם מסחר ומשרדים בשטח של כ-28,000 מ”ר – וכל זה במרכז העיר רמלה, סמוך לקניון עזריאלי בעיר.

השבוע נערך כנס חתימות עם תושבי השכונה ובו השתתפו ראש עיריית רמלה מיכאל וידל, מנכ”ל כח נדל”ן התחדשות עירונית אדיר קינן, עומר גוגנהיים משנה למנכ”ל אשדר, אדריכלית העיר הילה גזית וראשי המנהלת להתחדשות עירונית ברמלה.

הדמיה: HQ אדריכלים

במהלך הכנס, שנערך בהיכל התרבות בעיר ובו לקחו חלק כמאתיים תושבים, הוצגו לבעלי הקרקע ולדיירים המתגוררים היום במתחם התוכניות לפיתוח השכונה, שתשתרע על פני כ-50 דונם ותהווה את מרכז העיר החדש של רמלה – עם שירותי מסחר, קמעונאות, ומשרדים ובנוסף שטחים פתוחים ציבוריים, מבני ציבור ושאר צרכים של עיר ושכונה מודרנית.

עוד הוצגו בכנס ההסכמות בין כלל הגורמים על התכנון הראשוני ותוצאות המו”מ המשפטי להסכם בין היזמים לתושבים, שנערך בשיתוף עוה”ד יערית יעקובי ועו”ד איתמר פנץ, שותף ומנהל מחלקת הנדל”ן במשרד עו”ד סלומון ליפשיץ אשר מייצג את דיירי המתחם ועוה”ד ישי איציקוביץ ואליהו דהן ממשרד עו”ד אגמון רוזנברג ושות’ ודנה בירן ואלונה ספקטור ממשרד עו”ד פירון ושות’ – אשר ייצגו את החברות היזמיות.

אדיר קינן, מנכ”ל כח נדל”ן, מסר: “הגענו להישג חסר תקדים כמעט בתחום ההתחדשות העירונית בארץ כשבתוך שנה בלבד, של עבודה מאומצת ויעילה, הצלחנו לאשר את התוכניות לפרויקט הענק של מרכז העיר רמלה ולהביאו לאישור התושבים – שהם השותפים המרכזיים והחשובים שלנו ביותר”.

עוד הוסיף קינן כי “לא היינו יכולים להתקדם כל כך מהר ללא שיתוף הפעולה המוצלח עם ראש העיר מיכאל וידל, אגף ההנדסה והמנהלת להתחדשות עירונית ברמלה ואני מודה להם על הנכונות וההבנה לחשיבות הפרויקט – עבור העיר רמלה בכלל ותושבי השכונה בפרט. תודה מיוחדת לחברי נציגות הדיירים במתחם, שרון וצחי, אשר סייעו לאורך כל הדרך בפתרון המורכבויות השונות שעלו, והציגו את צרכי הדירים.”

התוכנית נערכה על ידי משרד HQ אדריכלים ועל ניהול קשרי הדיירים הופקדה ‘בית הסלע’.