Site icon מקומונט לוד

פסיכומטרי: מהי בחינה פסיכומטרית ואיך עוברים אותה בקלות?

בכדי להתקבל ללימודים אקדמאיים עליכם לעבור פסיכומטרי, בחינת הפסיכומטרי יכולה להעריך את כישוריו של כל אחד בנפרד, קיימים מספר סוגים של בחינות פסיכומטרי אשר מסייעות למוסדות השונות להעריך יכולת של כל אחד באופן שונה ללימודים.

רוב הסטודנטים לא כל כך אוהבים את הפסיכומטרי מכיוון שבחניה זו מקשה עליהם וכן מהווה עליהם אתגר לא פשוט על מנת שיוכלו להתקבל למסלול לימודים בהם הם מעוניינים.

חשוב להתכונן היטב לבחינת פסיכומטרי על מנת שהציון שלכם יהיה טוב ככל האפשר ויתאים למסלול לימודים אליו אתם מיועדים להגיע, בכדי להצליח בבחינה ולהגיע לתוצאות טובות יהיה עליכם להשקיע זמן ומאמץ רב.

כמובן שבמידה והציון נמוך עבורכם, תוכלו לגשת לבחינה נוספת אשר יכולה לעזור לכם להעלות את הציון, וכן להתקבל ללימודים אליהם אתם מעוניינים.

מהו המבנה של הבחינה פסיכומטרי?

פסיכומטרי הינה בחינה הנמשכת מעל שלוש שעות, וכן מובנית משלושה פרקים עיקריים, והם:

חשיבה מילולית – מה שנבדק הוא: הבנת הנקרא, ניתוח טקסטים, כישורי כתיבה, וכישורים לשוניים.

חשיבה כמותית – מה שנבדק הוא: יכולת הבנה למונחים מתמטיים כמו: גיאומטריה, אלגברה,וכן בעיות לוגיות.

אנגלית – מה שנבדק הוא: אוצר המילים באנגלית, יכולות הבנה של טקסטים באנגלית.

חלקים אלו הינם העיקריים במבנה של מבחן פסיכומטרי, אך הם מתחלקים לשמונה תתי פרקים ויכולים להופיע בסדר שונה בבחינה וכן בין כל הנבחנים.

מבנה המבחן הפסיכומטרי מחולק לשלושה חלקים. צילום: מאגר

בחינת פסיכומטרי הינה עם זמן מוקצב, וכן לכל תת פרק ישנו הזמן המוקצב לו על מנת לסיים אותו, במידה ולא תעמדו בזמנים יורדו לכם נקודות ציון חשובות.

כאשר מדובר במבחן פסיכומטרי רמת הלחץ אצל הנבחנים עולה, דבר זה יכול להוות בעיה ובלק אאוט בזמן הבחינה ולגרום לכם להתמהמה בין תשובה לתשובה, זה כאמור יכול להוביל אתכם למצב בו אינכם יכולים לעמוד בזמני הבחינה למרות שלמדתם מספיק טוב קודם לכן.

לפני שאתם ניגשים לבחינה חשוב מאוד לנסות להרגיע את עצמכם בדרגים שונות, במידה ולמדתם זמן רב תוכלו לחשוב על כך ולהירגע כי הבחינה לא תהיה קשה עבורכם כמו שתהיה למי שלא השקיע מאמץ רב.

האם מומלץ לקחת קורס ללימודי פסיכומטרי?

קיימת עבורכם האפשרות ללמוד לבד לבחינת פסיכומטרי, אך מומלץ יותר לקחת קורס ללימודי פסיכומטרי על מנת להגיע מוכנים ובטוחים ככל האפשר לבחינה.

קורס פסיכומטרי יותאם לכם באופן אישי, וכך תוכלו ללמוד לפי רמת הקושי שלכם, דבר זה יוכל לעזור לכם להצלחה מובטחת, מכיוון שרוב הקורסים המוצעים היום מעניקים לכם את התנאים הטובים ביותר להצלחת הבחינה.

ישנם המון סוגים של קורסים היכולים להוביל אתכם להצלחה, בדקו מה מהם הכי טוב עבורכם, וכמובן מהו הניסיון? לאחר שתבדקו נכון תוכלו להחליט איזה קורס יהיה טוב ביותר עבור ההצלחה שלכם בבחינת הפסיכומטרי הקשה והמאתגרת!